nicely skrev 2010-04-12 20:41:44 följande:
Oh jag har samma problem. Min dotter äter jättelite ersättning men äter gröt och mat hellre. Försöker ge ersättning på morgonen, vilket går någorlunda bra men sen är det stopp. Hon är 6 månader. Jag är orolig för att hon inte får i sig tillräckligt med vätska. Hon växer som hon ska än så länge. Detta började för en vecka sen efter att hon fick sin 5 månaders vaccination. Hon fick den senare pga att hon var förkyld. Har läst många trådar och dem flesta barn verkar äta väldigt ofta....det gör ju inte min dotter. Det ser ut ungefär så här: Morgon ersättning 150-200 ml lunch matportion mellanmål ersättning.....ibland och då äter hon ca1oo-150ml middag gröt Innan läggdags ersättning mellan ca 100ml-150ml men idag gröt då hon vägrade ersättning.
samma här! Var någon gång där efter femmånadersstrecket som det blev allvarklig toch de senaste dagarna har varit värst. Och dricker aldrig mer än 150 ml på en gång.. men får i henne lite då och då under dagen men aldrig mer än 120 på en gång då, 150 är dte på morgonen som hon orkar dricka. Men gröt äter hon typ 1,5 portioner på en gång