flabbetsa skrev 2010-04-27 11:03:16 följande:
Min dotter är snart 4,5 månad. Seda någon vecka tillbaka har jag börjat ge henne smakportiner, först potatis och nu palsternacka. Hon äter kanske någon matsked varje gång, och sedan ersättning för att fylla upp. Har även bytt ersättning innan dess, från babysemp1 till babysemp 2. Hon har alltid ätit bra, ca 200 ml varje gång. Även med nya ersättningen innan vi började med smakisar. Nu senaste dagarna äter hon bara ca 50 ml varje ersättningsmål. Jag blir helt tokig, hon vägrar äta mer. Kan ju inte riktigt ge henne bara fast mat ännu. Vad hade ni gjort?
Klarar hennes mage av den fasta maten bra? Om den gör det så kan du ju öka lite med den, kanske ge gröt på morgonen? MIn tjej är också 4,5 mån och vi blev rådda av bvc att ge gröt på morgonen plus smakis på dagen eftersom hon strular lite med flaskan. Hon äter gröt på ca en halv dl vatten på morgonen och sedan ca 6-7 tsk mat mitt på dagen sedan ersättning i den mängd hon tar emot så att säga.
Jag tror inte du behöver vara orolig,även om jag vet att det är skit jobbigt, jag känner likadant. Men hon kommer inte att svälta för när hon väl är hungrig så kommer hon att äta.