Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

Min bebis verkar inte gilla sin ersättning längre

Min bebis har börjat äta jättedåligt. Hon äter men hon dricker aldrig upp. Har testat att mata henn eoftare istället eftersom hon aldrig dricker allt på en gång, men det verkar inte göra så stor skillnad, hon dricker fortfarande för lite. Och den senaste veckan har det blivit ännu mindre. Gröt äter hon däremot med stor aptit, och smakprover med. Har hon kanske fått smak för mat och det är därför hon inte vill ha sin ersättning längre? (hon är 6 mån om en vecka)

• Svar på tråden Min bebis verkar inte gilla sin ersättning längre
  • hallencreutz89
    Stargirl skrev 2010-04-12 12:32:31 följande:
    Du måste väl inte fortsätta med ersättningen? Hon är ju redan 6 månader. Då kan du ju låta henne äta mat ist och ha ersättningen bara som ett komplement.
    ja men jag tänker för hittills så har hon bara ätit gröt en gång om dagen med fruktpure och små smakportioner ibland, kan man verkligen börja med mer mat bara sådär, ska man inte göra det successivt? och hur stora portioner ska man göra för att det ska täcka deras behov?
  • hallencreutz89
    Charlotte1986 skrev 2010-04-12 12:50:24 följande:
    Min pojke ville varken ammas eller få ersättning när han var 6 månader. Jag hade också börjat att ge honom gröt och smakprover. Jag började ge han mosad mat då istället vilket han åt med glädje. Han var pigg och växte som han skulle ändå Dessutom blev han mätt och nöjd längre.
    okej men då får jag väl börja köra på det då.. Men hur stora portioner ska man ge dem när dte int ebara är smakprover?
  • hallencreutz89
    Stargirl skrev 2010-04-12 13:07:47 följande:
    Ditt barn visar att hon hellre äter mat än ersättning. Så ge mat tills barnet är mätt....det är inte svårare än så. Blanda enligt instruktion på paketet till en portion.
    så man kan inte råka övermata henne så hon kräks upp allt eller så då?
  • hallencreutz89
    nicely skrev 2010-04-12 20:41:44 följande:
    Oh jag har samma problem. Min dotter äter jättelite ersättning men äter gröt och mat hellre. Försöker ge ersättning på morgonen, vilket går någorlunda bra men sen är det stopp. Hon är 6 månader. Jag är orolig för att hon inte får i sig tillräckligt med vätska. Hon växer som hon ska än så länge. Detta började för en vecka sen efter att hon fick sin 5 månaders vaccination. Hon fick den senare pga att hon var förkyld. Har läst många trådar och dem flesta barn verkar äta väldigt ofta....det gör ju inte min dotter. Det ser ut ungefär så här: Morgon ersättning 150-200 ml lunch matportion mellanmål ersättning.....ibland och då äter hon ca1oo-150ml middag gröt Innan läggdags ersättning mellan ca 100ml-150ml men idag gröt då hon vägrade ersättning.
    samma här! Var någon gång där efter femmånadersstrecket som det blev allvarklig toch de senaste dagarna har varit värst. Och dricker aldrig mer än 150 ml på en gång.. men får i henne lite då och då under dagen men aldrig mer än 120 på en gång då, 150 är dte på morgonen som hon orkar dricka. Men gröt äter hon typ 1,5 portioner på en gång
Svar på tråden Min bebis verkar inte gilla sin ersättning längre