infektionsastma, diskutionstråd
jag hoppar också in i tråden, har en 3,5 åring med svår förkyl.astma.
han vart andfåd vid tre månaders ålder utav att ligga o sprattla i luften..
då han va 1,5 fik han feber ett kramanfall och ett jätte astma anfall samtidigt och han vart inlagd på sjukhus i en vecka. där vart det betapred adrenalin ventolin och pulmicort oh tonnvis med syrgas då hans syremätnad sjunker till 50-60procent.
vi fick hem en inhalator med pulmicort 100 och 200mg och airomir. vi skulle trappa ner på mediciner i tre veckor och sen skulle det vara bra igen..men det vart det aldrig, var 4e 5e vecka vart han inlagt mellan 5 och 8dagar per gång för att han fick ingen luft kunde inte prata knappt gå..
han hade så svår att andas in att han inte fick ner medicinerna i lungorna.
fick efter ett halvår på jukhus och vakna nätter och många tvättar(han spyr av syrebrist) fick vi ut en annan inhalator, en sån rökmaskin de har på sjukhuset så han inte behövde anstränga sig och bara andas in röken..det vart bättre och han vart friskar emycket fortare nu går vi på kontroll var 4emånad och han har inte varit inlagd på ett år.
det tar 10-15in att inhalera han fr först ventolin 10min senare pulmicort morgon och kväll sen ventlin varje 2-3timmar bär han är dålig.. hoppas at han växer ifrån det..jag väntar en liten kille till om 8v och jag hoppas att han slipper alla sånna besvär, min make har KOL och med otur kommer barnen att ärva det efter honom..
oj mycket text ien liten ruta..=)