• Smileycat

infektionsastma, diskutionstråd

lisadragon skrev 2010-05-26 00:38:07 följande:
    Fick remissen till öron-näsa-hals, var där och har en operationstid om en vecka. Halsmandlar ska bort och körteln bakom näsan ska skrapas bort + att dom kommer sätta rör om det ser lika illa ut som det gjorde när vi var där förra veckan. Det absolut sjukaste med detta är att jag bad vår familjeläkare skriva ut allergimedicin nån dag efter remissbesöket, airomir tror jag den hette. Lilleman hostar betydligt mindre och han har knappt nån snuva kvar och ögonen har slutat rinna, men VAD är han allergisk mot?! Jag frågade öron-näsa-hals om man kunde kolla det men nä, han var för liten sa dom.. Men han är ju så mkt bättre m. allergimedicinen!! Vill veta om han är känslig mot hunden, vill inte sälja henne bara för att han KAN vara känslig, hon är en nakenhund(m.hår) som är lite mer allergivänlig och han blir inte sämre av att träffa andras "vanliga" hundar Nu hostar han mindre på nätterna också, toppen!!!! Men fasar för nästa förkylning *huga*, då blir det förmodligen hostigt värre...
    airomir är luftrörvidgande, så att de kan andas bättre..
    SOm hjälper ganska snabbt, typ som nässpray för näsan Det är ingen direkt allergimedicin..
    (Pulmicort o dyl. är kortison som hjälper svullnaden i luftvägarna gå ner på lång sikt och hjälper den att hållas så..)
    Min son har både och, pulmicort morgon o kväll, airomir vid behov -typ rosslig, kämpande andning osv.. Vid förkylning ska airomir tas innan pulmicorten för att underlätta upptaget plus att vi ger Pulmicorten dubbelt då, har underlättat mkt, dock inte hjälpt helt..
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden infektionsastma, diskutionstråd