Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Bröllp. De önskar pengar.

Ge så mycket ni har råd med i stället för att köpa presenter som dom inte önskar sig.
    Vi ska på bröllop i helgen där dom bara önskar sig pengar då bruden har lite speciell stil och vill köpa egna saker
    Dessutom har dom det mesta redan.
    Vi kommer ge 500 ungefär.
    Ska på bröllop i juli med där dom också bara önskar pengar.

• Matillin
    Anonym skrev 2010-04-13 08:55:51 följande:
    Jag ska inte köpa en massa skrot som man inte behöver, jag önskade bara att det var ett "vi-önskar-oss-presenter-bröllp" eftersom de flesta nog kommer ge över 1000 då det är en rikare umgängeskrets och jag har knappt råd med 100 just nu. Pinsamt. Det hade isf varit bättre att fått ett kontonummer så ingen kunde se hur lite jag ger. En present hade varit så mycket billigare och jag skulle inte behöva betala nu, utan kunde göra det senare när allt stabiliserar sig i vår ekonomi. Därför hoppades jag på det, men nu vill de ha pengar. Just nu känns det inte bra att ge pengar till någon man i princip aldrig ser eller pratar med när man själv måste vända på varje öre för att få mat. Kanske bara ska tacka nej ist, men pga vår bakgrund känns det ändå lite som ett måste att jag dyker upp.
    Ja det är ju bättre att du faktiskt ringer eller skriver till din vän och berättar att eran ekonomi är i botten nu och att du tyvärr inte kan bidra med så mycket?
    Det lär man väl förstå om man är vänner?
    Dessutom bjuder man ju inte på bröllop för att få presenter eller pengar utan för att fira med sina vänner och familj att man gift sig.
    Presenter kanske kan förväntas på ett bröllop men jag tror dom allra flesta inser att alla har olika budget?
Svar på tråden Bröllp. De önskar pengar.