Inlägg från: Anonym (tröttmössan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tröttmössan)

Bröllp. De önskar pengar.

Vi är gifta och önskade oss inte pengar eller "tog betalt" för bröllopet istället för presenter, men däremot så har man ju en önskelista.. i de flesta kostnadsalternativ, antingen om man ville gå ihop med andra, eller köpa något dyrt/billigare beroende på vad man kan /vill.

Men har man levt ihop rätt länge så har man många saker, och det känns bara onödigt att få 100 presenter som ska stå i ett skåp..
    Men risken är ju att även om din vän inte hade önskat sig pengar så skulle hon ju kunna haft en låååång lista på andra saker, som kan vara dyra eller säljas i viss affär..
    Då hade tyvärr inte din present affär hjälpt ändå..
    Personligen så tycker jag att man ska försöka gå efter brudparets önskemål, MEN då får man ge efter förmåga! 500 kr tycker jag också är ok, men man kan inte RÄKNA med att alla kan det!
    Mn kan ju alltid göra det lite roligare, vi var på bröllop där de önskade sig pengar, några hade köpt ett leksaks flygplan och lagt pengarna i, en del hade fyllt en liten resväska med enkronor i=)
    Då har man ju dessutom "lagt ner en liten extra tanke" och man behöver inte känna sig "skamsen" att man inte gett samma summa som de andra. (vilket man inte bör!)
    Annars så tycker jag kort gott att man ringer sin vän och berättar läget.
    Lycka till!*
Svar på tråden Bröllp. De önskar pengar.