Bröllp. De önskar pengar.
Men jag förstår verkligen inte!
Ni som skriver att man ska köpa en liten present (förbrukningsvaror eller dyl) OCH ge en slant, varför ger ni inte pengar för hela det beloppet?! Lägg det i ett vitt kuvert och skriv en hälsning på utsidan bara!
För mig är det inte mer konstigt att få pengar i ett kuvert som bröllopspresent än vad det är att man fick ett födelsedagskort med en slant i från farmor när man var liten. Present som present. Dessutom så kan man ju ge så mycket eller så lite som man bara vill.
Det fräckaste jag varit med om är en väninna som skickade ut en önskelista på saker från olika butiker. Ingen av sakerna kostade under 500 kr. Listan var elektronisk på en hemsida så man kunde fylla i och "paxa" olika grejer. Vissa av sakerna hade en direktlänk till butiken och saken så att man kunde direktbetala presenten och sen blev presenten skickad automatiskt till brudparet. DET tyckte jag var lite underligt! Om jag ska ge en present så vill jag själv bestämma vad jag ska ge och framför allt för hur mycket presenten ska kosta! Jag hade mycket hellre gett 500 kr i ett kuvert och vetat att jag sponsrade brudparets bröllopsresa/bröllopsfest/finporslin.