Inlägg från: Movie Freak |Visa alla inlägg
  • Movie Freak

Bröllp. De önskar pengar.

köp en resecheck för 300-500 kr vilket ni själva vill o slå in den i ett fint paket.

Vill de ha pengar till en resa så får de ju det vad då snålt det är väl inte snålt man ger det man kan.

o uppskattar de inte det så piss på dem!

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Movie Freak
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-04-13 10:00:52 följande:
    Jag tycker det är snålt att be om pengar i present. Ok om man annars inte har råd med en fest överhuvudtaget, men annars får man ha en enklare fest för att kunna betala och bjuda på den själva.Om nu brudparet är så snåla att de vill ha pengar så får man ju innerligen hoppas att de samlar in pengarna på ett sätt som inte genererar någon, tex genom en slags sparbössa eller konto.
    vad då snålt om man hellre vill ha resecheckar elelr pengar till en resa en att få en massa salladsskålar som bara fyller ens hem är väl inte konstigt?

de flesta bröllop jag varit på har de önskat sig resecheckar till sin bröllopsresa, rätt normalt tycker jag.
  • Movie Freak
    Anonym skrev 2010-04-13 10:14:43 följande:
    Allvarligt, vi hade råd med ett stort bröllop och vi ville bara ha 500:- per par i bröllopspresent för att pengarna skulle gå till en resa istället för att få presenter som man inte uppskattar alls....500:- per par blir 250:- per person, det är inte mycket begärt, eller hur? Skitsamma vi ska inte diskutera detta här hur som helst, Gift är jag och min bröllopsdag blev en underbar bröllopsdag och skönt att slippa de snåla giriga gästerna!
    500 kr är en jävla massa pengar när man inte har ngr.

med 500 kr kan jag köpa blöjor för 2 månader, eller husmanskost middagsmat som räcker i 2 veckor.

Så för den som har det dåligt med pengar är det inte lite pengar.

o som någon sa ditt inlägg säger mer om dig en dina gäster.
  • Movie Freak
    Joual skrev 2010-04-13 10:48:52 följande:
    Många av våra gäster fick resa långt för att vara med på vårt bröllop. Gästerna hade också väldigt skiftande ekonomiska förutsättningar, allt ifrån höginkomsttagare till sjukskrivna studenter. Därför valde vi att önska oss bidrag (vi har massor av prylar, så det var inget alternativ). Såhär skrev vi på vår hemsida:Det sägs att man ska önska sig något när man gifter sig. Vi önskar oss att så många som möjligt av våra gäster har möjlighet att komma och glädjas tillsammans med oss på vår bröllopsdag. Det finns ingenting som skulle glädja oss mer än er närvaro!Däremot önskar vi oss inga saker. Vi har redan mer än vi behöver.Kliar det ändå i fingrarna? Det vore kul om ni tog med er ett gratulationskort med en personlig hälsning till oss, och lämnade det i postlådan som kommer att finnas i bröllopslokalen. På så vis får vi ännu fler glada minnen från vår stora dag.Kliar det fortfarande? Vi har öppnat ett bröllopskonto där vi sparar pengar för att kunna betala det praktiska runt bröllopet. Där har även du som gäst möjlighet sätta in ett valfritt festbidrag. Kontot finns hos Swedbank: (här skrev vi in kontonumret). Om du vill vara anonym eller skriva avsändare bestämmer du själv. ****Vi fick faktiskt bara positiva reaktioner på vår önskelista. Det här med att ta med sig ett grattiskort är bra av två skäl: Dels är det roligt med korten, och dels är det många som inte vill komma tomhänta till en fest. Har man ett kort i handen som ska lämnas i en "postlåda" så har man i alla fall något med sig.
    smart!
Svar på tråden Bröllp. De önskar pengar.