Inlägg från: Linam370 |Visa alla inlägg
  • Linam370

Radhus eller villa? Hur fan väljer man?

Beror ju på hur man är som person, vad är man är van vid och hur man vill ha det.
    I radhus har du ju inte 4 hela fasader att laga och kolla till. Inte heller någon stor tomt. Du har väl kanske i många fall lite mer press på dig att ha det snyggt än du kan ha i en friliggande villa, beroende på var den ligger iofs? Kanske skapar man den pressen själv, men de jag jkänner som bor så är det nästan en tävling om vem som har snyggast trädgård bland grannarna.  
    Räkna med att du har mer insyn i en radhusträdgård. I radhus överhuvudtaget.

För mig är valet solklart! Jag skulle ALDRIG sätta mig i radhus. Men det beror på att jag känner mig instängd. Jag tycker allt blir för trångt och klaustrofobiskt. Jag vill itne ha grannarna på mig och jag skulle således inte heller bosätta mig i ett typiskt villaområde. Jag vill inte ha en massa insyn, vill inte att grannarna ska veta allt jag gör.

• Linam370
    shitvadjaghatar skrev 2010-04-13 10:00:56 följande:
    linam,Jag känner på ett sätt likadant, samtidigt som jag är sjukt mörkrädd och trivs med att ha lite insyn(så att folk ser när jag blir styckmördad i köket typ)Vi är inga stora trädgårdsfantaster utan är mest ute efter att bara öppna altandörren och slippa gå till parken.
    OK, men då kaske en friliggande villa i ett litet villaområde är bäst?
    Alltså inte så täät som radhus, men ändå med tryggheten av grannar på nära håll? Har man hörntomt så är man ju lite för sig själv mer än om man ligger mitt i smeten dessutom.

Jag är sjukt mörkrädd, men bor på en stor gård på landet. Hatar trädgårdsarbete oxå så vi har bara buskar och träd och ett hav av gräsmatta. Men lampor - ÖVERALLT! =)
Svar på tråden Radhus eller villa? Hur fan väljer man?