• Blondie86

Abort för att slippa vara gravid på bröllopet?

En annan diskussion påminde mig om en bekant som gjorde abort för att hon inte ville vara gravid på sitt bröllopet: kunna ha den planerade klänningen, kunna festa och så vidare. För mig framställde hon det som ett helt självklart val, men jag tyckte det kändes lite tveksamt.

Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Abort för att slippa vara gravid på bröllopet?
  • snappi81

Jösses, skulle aldrig falla mig in att ta bort ett barn för den sakens skull... Slutar aldrig att förvånas över vad folk prioriterar!!! {#lang_emotions_surprised}

♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
  • Firehead

Aldrig någonsin! Jag var själv höggravid på mitt bröllop! Gick så bra så! :)

• sirisdotter

Inte var det därför vi stred för fri abort i Sverige (i st f abortresor till Polen).

• Gladhannapanna

Jag valde att ha preventivmedel fram till bröllopet just för att jag inte ville vara gravid när ajg gifte mig, skulle jag ha blivit gravid skulle jag aldrig gjort abort för en sådan sak!!!

• patti87

inte klokt. saknar ord...

• MeandHim

Även om jag spyr som en gris när jag är gravid så skulle jag hellre flytta fram bröllopet.

• Mrs Charles
    sirisdotter skrev 2010-04-13 16:11:28 följande:
    Inte var det därför vi stred för fri abort i Sverige (i st f abortresor till Polen).
    Jo men det var ju just det som "vi" stred för. Kvinnans rätt till sin egen kropp.
  • Reglementet

Jag hade nog valt att flytta på bröllopet istället. Om det inte var så att jag inte ville ha barn alls.

• Vasen
    sirisdotter skrev 2010-04-13 16:11:28 följande:
    Nu var jag inte riktigt med och stred, det var ju 35 år sedan vi fick fri abort.

Men jag är definitivt med och stödjer den nuvarande_fria_aborträtten. Där en kvinnas rätt att bestämma över sin kropp inte är avhängig någon annans bedöming av hennes moral, livsstil eller prioriteringar. Det är liksom poängen med fri abort.
  • thomasw

Ja men det är väl bra med abort - ta livet av dina barn - jorden är överbefolkad

Svar på tråden Abort för att slippa vara gravid på bröllopet?