Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

Näta in balkong

Jag vet inte hur högt dina katter hoppar men vår är inte jättesmidig... lite tjock{#lang_emotions_embarassed} Vi har kompostgaller vi har dragit fast i balkongräcket. Upp på själva räcket tar han sig om gallret inte är där men det blir lite högre med gallret plus att det är vingligt så han har ingen balans att spatsera eller klättra där på

Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Fröken Freda skrev 2010-04-13 16:35:28 följande:
    Det skulle nog tyvärr inte funka med halvinnätat. Vår ena katt är rätt rund och inte så smidig, han är så feg dessutom så för hans del spelar ingen roll, han går absolut inte ut på balkongen. Men honan är tuff och jättesmidig, inte så liten men väl så smidig och nyfiken för det. Hon skulle garanterat klättra ut. Det är mest för henes skull jag vill göra det.
    jag har sett folk här ha kompostgaller till hälften och sen satt hönsnät resten. upp till taket. Vissa har även satt dubbla kompostgaller så att det når till taket på balkongen. Men annars trästolpar som går från räcket till taket och hönsnät hela vägen.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Fröken Freda skrev 2010-04-13 18:18:55 följande:
    Jag gillar inte riktigt idén med kompostgaller om jag ska vara ärlig. Jag har sett exempel på det och det har inte sett så kul ut. Hönsnät är rätt så taggigt, det får nästan vara plastat hönsnät isf.
    ok, för oss är kompostgaller kanon. Vi har satt det jämt, bockat det i hörnen så det är stabilare än hönsnät. Jag har en son med autism/adhd med och vi behöver ha nät även för hans skull så kattnät och barnnät i ett och samma som passar bägge
    Men plastat hönsnär kanske kan fungera för er. Det finns väl inte så särskilt många mer alternativ än de som har kommit fram här. Men hoppas ni hittar en bra lösning
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Misery skrev 2010-04-14 08:21:38 följande:
    min granne som bor på nedre botten har nätat in sin balkong. hon använde kompostgaller som är fästa på plankor. ser inte snyggt ut med det fyller sin funktion. såg att fastighetsskötarna gick förbi häromdagen och dem gillade inte vad dem såg så vi får se ifall det får vara kvar. jag måste oxå näta in min balkong men behöver hjälp med det så vi får se hur jag löser det hela.
    Vi har satt det så att det ser bra ut. Har satt fast det med kraftiga buntband runt hela och bockat det i hörnet. Inga plankor. Hade vi behövt högre hade vi antingen satt en rad kompostgaller till ovanför som vi hade fäst i taket på balkongen eller så hade vi kunnat ta hönsnär sista biten. Fastighetsskötaren har inte klagat för vårat är så diskret.
    Älskade ungar
Svar på tråden Näta in balkong