• SMS

    Vi Gravida från RMC Malmö del 9

    Hej på er alla

    Ojojoj de var bra med länge sedan jag var här inne och har inte än tagit mig tid till kolla genom allt som skrivits men ska göra detta så jag blir lite uppdaterad.

    Här är det helt okej med oss. Har dock varit galet mkt och först nu känns de som man kunnat landa lite. Uppdaterar er mer om allt som skett och hänt sen sist jag var inne.

    Hur är det med er och magarna och små bebisarna?

    Jag hoppas innerligt att allt bra med er och att ni får chansen att kunna njuta av solen när den väl är kommen.

    Nu ska jag vila en liten snabbis tänkte jag mig, ska jobba inatt så bäst att vara lite utvilad.
    Dock trist att gå och lägga sig när de fint väder men känns som att får prioritera att inte känna mig som en zombie inatt utan att orka nattens långa 10 timmar som komma ska ;)

    Så en snabb vända in hit till er..

    Många kramar till er alla

  • SMS

    Hur är det med er alla?? Evigheter sen jag var inne sist..
    Uppdate me nu med allt ;)

  • SMS

    Hej


    Nu var de minsann länge sedan jag var här inne och uppdaterade om läget hos oss.


    Här är allt bra, elr ja de går åt rätt håll nu.


    Ett bra tag efter jag fick lille man så kände jag mig mer o mer stressad, igentligen så här i efterhand så fattar jag att de var redan på BB. Jag bad redan då om hjälp och kunde inte riktitgt sätta fingret på va de var jag mådde dåligt och va stressad över men ja ingen hjälp fick jag. BVC gav inte heller trots jag kunde komma dit gråtandes och visste knappt va man skulle bli av, hjälpte ju knappast att lille man hade koliken i mer än 4 mån och va uppe nätterna genom. Glöme bort mig själv mitt i allt heöt och hållet. Fick bara som svar att vila när du kan och de går över, så här är de att vara föräldrer av BVC. Hmm  försökte med de envis HEMSKA ordet att "bita ihop", men de gick fram till Juli förra året och då kom panikångerstern och de blev värre och värre :(
    Gick till läkare och fick hjälp snabbt med medicin och samtal. Först nu så kan jag känna att jag landat med allt. Klart man har sina dagar men de går åt rätt håll iallafall. Känns hemskt att man bara tillät de gå så långt, känns som man missat endel av lille man förra sommaren då jag mådde så dåligt. De är ngt som jag jobbar med mkt att sluta känna de dåliga samvetet att de blev som de blev.
    Tur som är så har jag min underbara finaste sambo som ställer upp och han var hemma fullt från juli-november och sen halvtid januari ut. Fixat de galant att vara hemma med lille man själv och sen utöver det börjat jobba deltid med. Känns riktigt bra när man väl tänker på de och många gånger så tänker man inte på sina möjligheter vad man verkligen kan ist fokuserar på va man inte klarar. Dumt men tror de mer elr mindre alla som fungerar så av och till,, och sen när man mår sämre så blir de väl mer förstärkt. Jobbar ffr deltid, mestadels helger och de fungerar toppen bra. Har vårdnadsbidrag resten. Toppen nöjd med denna lösningen.


    NJUTER verkligen för fulla av tiden hemma med lille man. Han ska på dagis nu i augusti och jag ska tillbaka till jobbet på 75%. Lite nervöst måste jag erkänna men tror de kommer gå bra de med. Måste försöka iallafall. Bara att veta att man blir väl trött första tiden och de är en ny bit i livet som börjar med lämna, hämta, jobb o allt som vardagen hör till. Ser fram emot de med spänning.


    Tror att depprissionen blev konsekvensen av allt som varit innan, ivf persen, dödsfall i familjen, tråkiga familjeförhållanden, jobbig graviditet, hemsk förlossning. Sen förhoppningen och längtan och önskan om ett barn blev så starkt och man skapade sina ideér om hur saker och ting kommer vara och dessvärre blev de mkt av de som inte alls va vad man tänkt sig innan, inte ens i närheten. Klart längtan av ett barn blev förfyllt och de är de bästa någonsin som en människa kommer uppleva i sitt liv.


    Ja så tillbaka till nu tid om man säger så.


    Lille man varit lite sen på lära sig gå. Han gick först när han va 10 månader men sen plötsligt så ville han inte mera men nu så är de fart på den lille och hej o hå va de är bus var dag med honom. Snappar upp allt man säger med, klart pratar sitt egna lilla språk men vissa ord kan han. Liten kräsamajja är han minsann med när de gäller mat. Får inte ge honom mat längre. VILL själv och KAN själv period som börjat nu. Gaaaaahhh envis som en  liten åsna. Men men de är pay back time som våra föräldrar säga sen vi själva va rikitga huliganer när vi var små, hahaha :)
    Han vara älskar att klättra vart han än kommer åt, vet inte hur många gånger han bankar i här i var men skrattar för de mesta och fortsätter med sitt. favvis leksak är duplo, bygger och har sig med detta mkt.
    Fattar inte att han blir 2 år i år, vart tog tiden vägen???? Han är 85cm o väger 12kg, en stadig liten kille :)


    Vi var och hälsade på dagis nu för ett tag sen. Är ett dagis som är personal koperativt där de lagar mat själva och är en ganska liten grupp med barn. Kändes såååå bra. Visst känns de konstigt att lämna bort sitt barn till ngn annan men tror de kommer bli så bra så för honom.


    Tänker mkt på tanken kring skaffa syskon till lille man. Skaffa och skaffa fel ordvak tror jag men försöka få ett syskon till honom. Vill sååå gärna sååå. Kommer lite i perioder de dära med syskontänk. Mesta rädd att de ska bli som de var med en hemsk graviditet, förlossning och sen depprissionen på de. Livrädd för detta. Känns som de inte värt att riskera de för nu måste jag fungera för Charlie som vi tacksamma att vi har. Men sen kommer tanken kring syskon, längtar verkligen..
    Har dock glömt helt o hållet bort nu hur länge de fryser äggen, ngn som vet???
    Tänker mkt med på att behöva genomgå ivf igen, skrämmande tanke men visst får man ngt gott utav de om de fungerar men de är verkligen som du säger Lydisen att de är minst sagt en berg o dal bana...


    Nå ja nu var min "lille" historia kort o gott över...Hoppas ni inte tycker de är för jobbigt att läsa...
    NOG om mitt, hur går det för er andra med era småttingar????


    Lilla hönan: WOW va underbart. Glädjande att höra detta :) Grattis till er alla...


    KRAMAR från oss

  • SMS

    Lilla hönan: Grattis till er i familjen :)
    Ush ja de INTE lätt när de skriker och otröstliga och sen ovanpå detta ha en 2 åring med och vara trött efter förlossning och kroppen ställer om sig med hormoner o allt va som kommer därtill.
    Känner så väl såå igen detta med skuldkänslor för orken inte finns. Tänk att du gör så gott du kan och mer kan man inte, man är inte mer än människa. Måste orka själv med. Hoppas du kan få vila under timmarna som han inte äter så mkt so de bara går... Kram om er

  • SMS

    Tråden är inte avslutad va????

    Tycker de roligt att vi ändå försöker hålla lite kontakt med varann, när man följts åt som vi alla gjort.

    btigger; Tack söta rara :) Ja de har verkligen varit en pers i livet och olyckligtvis så kom den när vi blev föräldrar som vi så länge längtade efter. Men de som skett är inget att göra åt utan nu försöker bara fokusera på framtiden.
    Ja är så nöjd med lösningen nu med vb och jobba 25%, toppen känns de och njuter så av att vara hemma så roligt att finna sig tillbaka i sin roll när man jobbar med. De bytte avdl på mig innan jag gick på havande då nu är jag på en demens avdl och de är bara så toppen bra, är så nöjd så :) Toppen personal och ja bara trivs så bra, känns som jag är på rätt ställe just nu i livet.

    Håller med dig om att de kommer bli en helt ny tid med hämta, lämna dagis när de väl dags för de efter sommaren. Jag som har en morgon trött liten kille här hemma, jisses kommer morgon humöret då??? Scary, hahahaha :) Nä de kommer bli bra de med, men visst känns de nervöst så här innan. Ngn annan ska ta hand om ens barn och trösta dem när de ledsena och divs..

    Men lille killen då, han bättre med hostan nu och kruppen?? Charlie får samma när han förkyld. Inte lätt för dem små när de sjuka och de har svårt att uttrycka sig. Nu er lille 15 mån va?? Jisses att tiden går elr vad. Charlie är redan 19 månader och de bara sprudlar om honom med glädje var dag. Egen vilja, jajamänsann. Haha.. Bygger klossar han med, duplo är favvisen o böcker är roliga nu med utan att riva i dem. HÄRLIGA UNDERBARA SMÅ BARN..
    Hoppas ni bättre från förkyldningarna och mår väl...

    Lilla hönan;
    Men oj vilken förlossning om man får säga så, självklart att de gör ont och så men just att inget krabb och de gick så snabbt med. Skönt för dig.. :)
    Ja men guuu så mysigt med de små leendena, underbart är de. Värmer en i hela själen. Va skönt för er att han börjat kunna hålla sig med maten lite mer sällan nu. Hoppas du kunnat få lite mer vila nu och att allt bra med er alla...

    MÅNGA KRAMAR OM ER ALLA {#emotions_dlg.flower}

  • SMS

    Men åhh vilka godingar, såååå fina :)

    Nu var de bra med länge sedan jag var här inne. haft mkt sista tiden :(
    men men känns som de går åt rätt håll nu så hoppas ska orka med mer att uppdat om vår vardag..
    Vår lille Charlie är nu 2 år, tiden går såå snabbt. han pysslar, dansar o stojar hela dagarna.. Lugn liten kille men kan minsann vara i farten han med. Lång är han och smalnat av ganska mkt nu sen han började dagis, va iförsig i aug som han började. Han stormtrivs på dagis, känns så skönt i mamma hjärtat att han gär de. Är ett litet personalkomerativt dagis med ca 20 barn och de lagar egen mat o uppdelade i små grupper som anpassade efter deras ålder lite mer annars så är de dagis som är från 1-6år. Så blandade åldrar på alla barnen..

    Hur är de med er alla???

    God jul önskar vi er...

    Många kramar från oss         

  • SMS

    Hej på er alla

    Hur är det med er såhär på de nya året???

    Här är det bra med oss. Har varit endel förkyldningar av och till känns de som. Går runt och runt i familjen. Känns som var och varannan som förkylda nu så de väl inget ovanligt i dessa tider. Blev mindre glad när såg all snö falla härom dagen, buuuuhuuu. GILLAS inte. Vill ju ha vår nu och sköna långa promenader. Och sol, sol och mera sol. En sol semester hade inte skadat nu så här i dessa tider. 

    Lille Charlie känns ju inte så liten längre. Fattar ffr inte att han blir 3 år iår. Visst det är till hösten men jisses 3 år, känns så stort. Händer hela tiden så mkt med honom. Nya ord och bus som hittas på. Han har innan varit en lugn och stillsam liten kille men nu minsann är som en liten duracell kanin, hahahah :)
    Han blir lite tyst och lite att han ska inspektera när han med andra barn, för att sen hitta på samma saker som nyss hände. Första natten i stor säng inatt för Charlie, försökte vid middagstid att lägga honom när han skulle vila en stund men de vart tvärt nej nej nej som de kom från lilla busen och låg minsann inte kvar. Nu är det tyst där uppe så tror detta kommer bli bra, bara ge det lite tid. Har inte flyttat över honom till vanlig säng innan pga av vi hållt på att renovera vårt sovrum och endel i hans med. Nu är vårt färdigt och endel detaljer kvar och lille mans klart, känns sååå skönt.
    Hua om man bara hade mer tid och pengar skulle man ju kunna pyssla hur mkt som helst. Men ja en sak i taget försöker jag leva efter nu som motto. Smartast så med tanke på hur jag mått. Jag har kommit lång väg känns de som.

    Funderar endel kring om syskon till C. Håller ju på med utredning för pcos, håller på med medicin som jag ska ta nu i 3 omgångar som ska stabilisera min mens och sen därefter gå vidare. Vet att de sagt att de kan bli svårare att försöka få barn när man fått pcos, och där går ju tankarna vidare på om man ska till Malmö RMC igen elr hur de kommer se ut. Ngn som ver hur det fungerar med FET??? Vad de kostar???     

    BounceT; Ja men toppen då har ni som föräldrar ganska mkt att säga till om va?? Hur fungerar de när ni ska gå in extra?? Elr ni kanske inte behöver det. Vet min granne har ett av barnen på föräldrarkoperativt och när ngn personal ngn gång är sjuka så kan föräldrarna få ryka in och sen att de har 2 v om året som de sköter städningen.

    KRAM om er alla

       

  • SMS

    Hej hej..

    Nu var det verkligen evigheter sen jag var inne här sist.

    Hur är det med er alla???

    Här är allt bra med oss. En vardag som full fulle med min busiga Charlie som fyllt 3 år. Jisses va tiden går. Kan inte förstå att det var 5 år 8nästa år) sedan snart som vi gjorde första försöket på RMC. Har börjat tänka lite på de dära med syskon. Vill verkligen och hade varit en härlig dröm om det hade blivit ett syskon till Charlie. När dock är inte ngt bestämt eller hur man ska säga men min diabetes har bättrat sig mkt och mår bättre. Visst har jag mina dagar ffr men det går bra och jag jobbat min 75% tjänst och sen är det allt annat som hör vardagen till. Tänker endel på hur det fungerar med FET?? Måste sätta mig ner en dag o läsa ordentligt om det. Enl gyn läkarn så vill hon att man aktivt försöker i iallafall 3 mån innan hon skickar remiss till RMC igen. Peppa peppa peppa är såå rädd för behöva igenom behandling igen :( Har ju frysta så behöver inte genom hela processen igen men mådde så dåligt av de sist med alla hormoner...Vet att det kommer ngt sååå härligt o underbart av det, ett fint litet underbart barn.. men åhh känslorna är blandade.. Försöker intala mig att finns så många andra som fixar med att ha fler barn så why not, jag kan jag med...

    Varma kramare om er alla nu i dessa kalla tider       

  • SMS

    Kvitter: Jisses sååååå söta små flickor :) Så fina så i sina julklänningar...

  • SMS

    Hej hej på er alla

    BounceT; Okej då behöver jag ingen remiss utan ska ringa RMC ist. Tack för tipset. Vi har inte riktigt bestämt hur de ska bli, om vi ska satsa på FET eller om när isåfall. Men visst är de 5 år som äggen nerfrysta?? Om så har vi 5 st som "försvinner" annars detta året i nov/dec. O 4 till nästa år (2014). Känns som man har lite tiden att tänka på med nu. Mkt tankar kring om ett syskon, känns de som men ändå en så stark och härlig längtan med. En dröm om man säger så, precis som en underbara drömmen som blev sann för lite mer än för 3 år sedan och nu springer runt på övervåningen och busar för fulla muggar innan läggdags.. ;) Helt otroligt att de kunde bli så bra..
    Nu är de bara en vecka till ul för er va?? Ska ni kolla könet på bebis?? Förstår din oro kring mf :(

    Maybe; Åhh grattis va roligt :) Tycker du ska ringa och boka tid. För som här där jag bor så har de ändrat och gjort att man ska på sk hälsosamtal ganska tidigt i graviditeten och sen att man blir erbjuden KUB test med och de väl ganska tidigt man gör de med om jag inte helt fel.

    Kvitter; Oj redan 3 månader. Jisses, ja fatta vad tiden tar vägen. Hur känns de nu med 2 st härliga små tjejer hemma?? Går stora syster på dagis?? Kanske frågat de innan men mitt minne är som sagt lite kort. Doris i hitta nemo brukar va en bra jämförelse med mitt minne.. Hahaha.. Sen jobbar jag med dementa med så kan ju inte bli bättre, hahahah.. Åhh så härligt att se dem så tillsammans.

    Här knallar livet på och dagarna flyger förbi. När man var gravid ville man bara att tiden skulle gå så man kunde få träffa de dära lilla knytet i magen och sen när bebis väl kom så ville man till nästa fas för allt var så häftigt och otroligt kring lille barnet att se dem utvecklas. Nu känns de som dagarna, åren bara försvinner. VART??? Gahh känns som vecka efter vecka är inget alls. Visst njuter man av de men shit stanna tiden lite elr åtminstonde gå i lite saktare fart.. Hahha Ngn mer som känner igen sig elr de bara jag o mina knas ideér??? Är väl perioder i livet som är sådana då de mkt på bla jobbet, vabbat mkt o råkat ut för nästintill alla dagissjukor som finns.. Hoppas att det inom snart ska töa bort o bli lite varmare o njuta av lite soliga dagar o vår med grönt på träd o mark. Inte alls min årstid detta men kylan, brrr. 19 minus var de här natten som gick..

    Va var det mer nu för medicin man fick än folacin när man genomgick ivf?? Visst va de så att folacin o b12 med men va fasen va de b12 tabl hette nu??
    Var är de för ngn medicin man får när man genomgår FET???

    Ta hand om er alla och må väl...

    Massor med varma kramar

  • SMS

    Lydisen; Tänker på er..
    Tänkte höra med dig ifall de tog lång tid med att få godkänt om frystiden?? Vi ska med skicka in ansökan för det. Kostade de ngt att förlänga med???
    Så svårt att skriva brevet. Ska sätta mig med det ikväll tänkte jag. Våra ena 3 går ut i slutet av november så måste skicka iväg de snart.

    NGN av er alla som har erfarenhet av simulerad FET???

           

  • SMS

    BounceT; Stort grattis till er :) Så härligt. Var ju ett tag sedan innan som jag var inne på tråden och inte läst tillbaka heller. Gjorde ni FET elr färskförsök elr de var spontan graviditet??? Förlåt om frågar, du måste inte svara..
    Hur känns de nu med 2 st sötnosar hemma??

    Kvitter; Hur går de för er lilla med maten?? Hon gillar de mer nu elr?? Har hon kryptekniken inne riktigt nu eller kanske tom vandrar??

    Lysdisen; Känner med som du att den ena efter den andra har syskon eller får nu i rasande fart. Längtan finns där hela tiden och bara att se ngn med mage och vagn för att längtan blir större. Väldigt kämpigt hemma mellan dig och din man?? Pratar ni mkt med varann?? Klart att de är en otrolig törn på ett förhållande att gå igenom så mkt tillsammans. Hoppas de löser sig till de som känns bäst för er.. Tänker på er..

    Sommarlängtan 76; Vad kämpigt för er att de inte gått vägen för er med de försöken ni gjort. Har ni varit på RMC dessa gångerna med??     

    Vi är i fasen att redo för att föröka få ett syskon till Charlie. mkt känslor som kommit i samband med de. Om man ska behöva genomgå ivf/fet, rädsla för de inte ska fungera.. Ja men sen är vi ändå så nöjda och glada för vår lille kille. Ett barn till är en dröm som hoppas att ska bli sann. Har försökt själva ett tag nu men jäkla mens :( Blir tokig på den. Så oregelbunden. Försökt att hålla koll på ÄL med stickor men visar inget och när mensen kommer lite hipp som happ. Suck :( Varit i kontakt med RMC o enl dem så gör man isåfall en stimulerad FET. Känns ändå ok och känns som den är mildare än färskförsök.. Min tolkning av vad som står på papperna, med tanke på medicinerna. Men samtidigt ingen erfarenhet att FET ju så vet inte alls.
    Hur uppfattar ni fet ni som gjort de???
    Sen ska be om att förlänga frystiden för 4 av våra embryon som gpr ut i slutet av Nov. Kostar de att förlänga??

    Om de så att vi kommer till punkten att göra FET tror jag vi ska försöka ev till våren elr ja exakt är svårt att säga nu men känner som man har tiden mot sig just nu. Står mellan två jobb just nu och sen har de varit endel krabb med huset så hade varit skönt att ändå veta att de finns kvar ett tag till...

    Ta hand om er alla..

    Massor med kramar         

  • SMS

    Ja känns som att de skulle vara "enklare" med FET än ett färskförsök när jag läste genom papperna. Brukar de alltid ta ut fler när de tinar elr hur gör de?? Efterfrågade ni om tillbaka sättning av två??

    Tack snälla rara..
    Hoppas innerligt att de ska fungera. Skickade igår iväg papperna till socialstyrelsen. Nu bara hålla tummarna att de ska bli godkänt med. Ngn som vet om man betala för fortsatt frystid???
    Fattar inte att de 5 år sedan vi gjorde första försöket.. Jisses...Vart tog tiden vägen???

    Oj redan 2 månader. Tiden går i rasande fart. Va skönt att storebror har timmar på dagis. Kan tänka mig att de guld värt. Min Charlie älskar sitt dagis med, leka leka leka :)
    Går han 3 dagar 5 tim i veckan eller går han 3 tim dagl??
    Är lille uppe mkt om nätterna?? Helt klart att tålamodet tryter när man inte fått tillräckligt med sömn.
    Tänker mkt på de att vilken omställning de blir från en till två. När man bara hade en kunde man vila samtidigt men me två känns de som att de går ju inte på samma sätt om inte storebror är på dagis dvs..

    Ja hur går de för er alla???

  • SMS

    BounceT; Vad skönt att storebror får den tiden på förskolan :) Leka med vännerna och bara ha kul. Tycker han om att gå dit???
    Ojdå då blir de inte mkt vila alls för er del dagtid :(
    Skönt att han sover bra om nätterna iallafall.

    Som jag fattat de så är de 50% chans att de nedfrysta klarar sig vid upptining elr har jag fel nu???

    Väntar ffr på om de godkänt förlängda frystiden på embryona från nov 08.

    Håller på att bolla med min diab läkare o diab ssk hur vi ska så bra som möjligt sätta
    mina blodoscker i så bra läge som möjligt inför en ev graviditet.
    Håller på att försöka kämpa med vikt o sluta med rökningen med.. Pjjuuu de mkt nu men kämpar på med små steg i taget...

    Hur är det med er alla???

Svar på tråden Vi Gravida från RMC Malmö del 9