Vi Gravida från RMC Malmö del 9
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-22 14:39Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes Teo
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-19 20:49
81Anna: BF 5 maj 2010, 15 april föddes Ulrika
vivillblitre: Men då har de nog olika papper för frysförsök och färskförsök (trodde inte ditt var FET heller :))
Jag har precis plussat så snart i v.5..Har fått tid till första UL 19 maj. Känns som evigheter tills dess och vill bara att tiden ska gå fort och att det lilla lilla som finns därinne ska hålla sig kvar...
Vad har/har du haft för symptom än sålänge? Jag har de sista dagarna haft ont i magen till och från (ibland så ont att jag tror att nåt är fel, men RMC lugnande mig lite i går), och så är jag hungrig hela tiden.
77väntan: Ja skönt att vi har löst detta nu då :)
Oj jag har haft massa symtom.. Här får ni en radda :P
innan jag ens fick veta att jag var gravid så hade jag lite huvudvärk varje dag, var lite trött och orkeslös.
Efter plusset 3/3 började jag få ömma bröst
9/3- 14/3 blödde jag brunt blod.. därav 3dagar var lika mkt mängd som vid mens (men allt såg bra ut på vul i ca v.5 och v.7, som jag gjorde på akuten/kvinnokliniken).
16/3 Har en knöl i höger bröst. Fått veta att endel kan känna av det när mjölken ska börja produceras (har den fortfarande), ömma bröst fortfarande, jättemycket flytningar.
19/3 mättnadskänsla.. inte alls hungrig. Lite yr när jag reser mig, smått illamående och massa finnar i ansiktet.
23/3 mer hungrig, mer kissnödig, mycket flytningar, ömma bröst, kräktes första gången.
8/4 brösten ömmar nästan inte alls längre, men dem har vuxit en bh storlek, har kräkts några gånger till, kvackmagad, mycket flytningar och svängande humör.
16/4 lite molnande värk i livmodern
21/4 (v.12) har lite ömma bröst igen.Men inte alls som innan. Börjar bli väldigt hungrig. Äter jag inte på för lång tid(ca var 3-4e h) blir jag helt matt,darrig m.m. och det blir bättre när jag ätit. Har även kännt lite stickningar på "bebismagen" och det kliar ibland under revbenen. Kissnödig..
vivillblitre: Oj, ja då vet jag vad jag kanske har att se fram emot :). Men jag har lovat mig själv under alla år man har kämpat att INTE klaga på graviditetssymptom om jag någon gång blir gravid, och nu är man där :).
Jag glömde finnarna, de har jag också fått.
Hej!
Täkte bara berätta att vår lilla tös tittade ut för 2 veckor sedan. Hon kom med akut kejsarsnitt då hennes allmäntillstånd blev plötsligt dåligt. Hon var ju tillväxthämmad i magen. Så nu är vi hemma igen och kämpar på med amning så hon kan gå upp i vikt. Berättar mer sedan.
Grattis till våra nya trådmedlemmar.
81anna: stort grattis till er tjej....hoppas allt gått bra och att ni har det bra hemma och myser....kram
81anna: Stort grattis till er flicka! Måste kännas helt underbart! <3
Ja de är helt underbart att få komma hem. Men det var en chockartad start med att vi höll på att förlora henne om vi inte hade kommit in i tid. Men nu mår hon bra, ska bara växa till sig och "vila" så hon blir stark nog. Tur att vi har så bra sjukvård i Sverige. Längtar tills hon blir som alla andra nyfödda så vi kan "andas ut" lite här hemma. Det känns mer som vi vårdar vårt barn just nu än att vi njuter men visst njuter man av att få ha sitt barn hos sig äntligen så som vi har längtat. Vi vet ju att allt kommer att bli som "vanligt" om någon vecka så det är bara att ha tålamod.
Kram på er.
Grattis 81anna!!!!
Vad skönt att det gått bra, men jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt. Hoppas ni kan andas ut väldigt snart.