• BounceT

Vi Gravida från RMC Malmö del 9

Hej hej här forsätter vi diskussionerna....

2009
    Catharina 80: BF 27 maj, 1/6 föddes Theo
    Björneochsnigel:BF 30 maj
    Tvillingmamma: BF 28 Juni (twins), 4 juni föddes Liam och Linnea
    Padelin: BF 15 juli, 21 juli föddes Tage
    Fikia: BF 8 augusti
    Johan 80: BF 10 september
    Karla: BF 8 oktober, 13 oktober föddes vår älskade Tyra!!
    Lydisen: BF 12 okt, 4 okt föddes Viggo
    Livia76: BF 21 oktober, 7/10 föddes vår älskade OTTO!
    Lini: BF 8 november
    SMS; BF 5 December; 17 nov föddes Charlie
    Koalababy: BF 22 december
    2010
    Zenhobia: BF 11 jan
    Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes en pojke
    Vanillie: BF 31 Januari 2010, 9 febr föddes Alice 
    Popconpysen: BF 15 februari 2010, tvillingar, 18 dec 2009 föddes Bea och Ella
    bTigger: BF 20 mars 2010, 20 mars föddes Arvid
    AnnaMG: BF 15 april, tvillingar
    AnnaMG: BF 29 april, också tvillingar
    Sommarlängtan76: BF 27 Maj 2010
    81Anna: BF 5 maj 2010
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-22 14:39
    Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes Teo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-19 20:49
    81Anna: BF 5 maj 2010, 15 april föddes Ulrika
  • Svar på tråden Vi Gravida från RMC Malmö del 9
  • BounceT
    padelin: självklart är det bra att BVC finns och bryr sig....men man kan säga saker på olika sätt och man blir ju lätt stressad som mamma och då kan ju mjölken sina.....A har ju faktiskt inte gått ner något enda gram!!    :) vi får se hur det går nästa vecka.

vanillie: sicken sötnos!!! härlig sommarbild   :)

Här är en bild på vår son!!! Han är en pigg och glad kille!! 

• Lydisen

Vanillie och bTigger: Vilka sötnosar ni har! Verkligen supergoa! Tänk att man en gång sett dom som små embryo på en skärm och hållt alla tummar man har att det lilla livet ska fästa sig och växa! Helt otroligt.

Vi hade aldrig med oss något USB-minne (fick aldrig reda på att man kunde ha det) så därför har vi heller ingen bild på embryot. Däremot har vi på första VUL:et i vecka 8 och det sitter i Viggos bok som jag gör till honom som han ska få när han blir större. Jag har även samlat på mig hans första napp, hans första kläder (som han fick på BB och åkte hem i), hans första jeans och så småningom kommer även hans första skor ligga i lådan också. Gör ni något likadant till era barn? Tips på vad man mer kan göra i såfall?

• Vanillie
    lydisen: Här har vi en fylla-i-bok till Alice. En sån som man köper som sträcker sig upp i 5-års ålderns tror jag. Sen har vi köpt en " minnes låda" (en vanlig låda från IKEA) som vi samlar alla saker som är värda att samla på... första nappen, grattiskort, dopkort, bb-papper, vul/ul-bilder mm mm...
    Alice pappa är också väldigt flitig med att skriva upp minsta lilla framsteg i utvecklingen som Alice gör i en vanlig skrivbok!
    Dokumenterade barn!!

Btigger: En sådan lite glad gosse! Så söt!
    Ja visst är det en härlig sommarbild!!

Någon som vet om dom har mest ont vid tandsprickning just när tanden går igenom tandköttet eller har dom lika ont hela tiden tills tanden är uppe helt? Alice vaknar flera gånger varje natt och gråter just nu och gnor med allt hon kommer över med i munnen!
    Nästan hela översta kanten är uppe nu.
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Sommarlängtan 76

Vilka sötnosar!!!!

Padelin, åh vad tråkigt. Skickar massor med kramar.

Vi har varit iväg på semester, med far-och morföräldrar som älskar att vara med lill-killen. Det är nästan så att man får be att få tillbaka honom ibland Visst är det fantastiskt när den lille varit så efterlängtad inte bara av oss!

Vi har inte heller skickat ett kort till RMC, man jag måste verkligen göra det. Varje gång jag gick förbi den tavlan med alla kort, tänkte jag att där SKA vårt barn också finnas med en dag.

• Tvillingmamma

hej alla glada

våra små troll är nu 14 månader fullt ös här hemma Liam springer för fullt och Linnea provar gå några steg då och då.

Liam var på 12 månader kontroll 74cm lång och vägde 9,4kg och Linnea 74cm och 8kg
    så dom är lite små men dom följer deras kurvan finfint.

vi lyckades få med bilderna på USB :)

och här kommer bilderna

och så resultatet av dom fina äggen

Liam

och Linnea

sorry för jag tog upp så mycket plats :(

• bambi7

åhh vilka härliga bilder på massa charmtroll, tänk va lite vetenskap och hjälp på traven kan göra

Vågar mig sakta in i den här tråden....går in i v 13 idag efter 2 mf på raken har det varit jobbiga 12 veckor men sakta men säkert börjar man kunna tro att det kanske kan gå hela vägen till ett levande barn.

Känner ju igen de flesta av er då vi varit på RMC ganska länge och de flesta av er har ju redan fått era små troll och de har blivit stora.

Hoppas på massa pepp och tips från er erfarna ha en härlig Torsdag!!

• Tvillingmamma

Bambi Grattis visst kommer jag ihåg dig!!
    själv är jag Rikku om du kommer ihåg men bytte till mer passande nick

• bambi7

Klart jag kommer ihåg dig tvillingmamma! Du var ju vår förebild o hopp när vi började! Kul att se dina fina kort på twinsen. Funkar det bra?! De är ju så söta! Sommarlängtan: tack, ja jag hoppas jag kan sluta nojja så mycket nu, annars mår jag bra, väldigt illamående emellanåt men det tar man ju så gärna.? Kan nån svara på varför allt onyttigt som godis glass o skräp lätt går ner men allt nyttigt o mat får en att kväljas direkt??? Detta kommer bli en sockerbebis

• BounceT

bambi: härligt att se dig här  :) grattis igen. Ja det är konstigt att det onyttiga smakar ok trots illamående....  :) det var samma för mig.  När är du beräknad?

tvillingmamma: så fina bilder på båda barnen....  :) tänk att de där cellerna blir fina små människor.

kram på er i sommarvärmen

Svar på tråden Vi Gravida från RMC Malmö del 9