Vi Gravida från RMC Malmö del 9
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-22 14:39Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes Teo
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-19 20:49
81Anna: BF 5 maj 2010, 15 april föddes Ulrika
Vanillie och bTigger: Vilka sötnosar ni har! Verkligen supergoa! Tänk att man en gång sett dom som små embryo på en skärm och hållt alla tummar man har att det lilla livet ska fästa sig och växa! Helt otroligt.
Vi hade aldrig med oss något USB-minne (fick aldrig reda på att man kunde ha det) så därför har vi heller ingen bild på embryot. Däremot har vi på första VUL:et i vecka 8 och det sitter i Viggos bok som jag gör till honom som han ska få när han blir större. Jag har även samlat på mig hans första napp, hans första kläder (som han fick på BB och åkte hem i), hans första jeans och så småningom kommer även hans första skor ligga i lådan också. Gör ni något likadant till era barn? Tips på vad man mer kan göra i såfall?
Vilka sötnosar!!!!
Padelin, åh vad tråkigt. Skickar massor med kramar.
Vi har varit iväg på semester, med far-och morföräldrar som älskar att vara med lill-killen. Det är nästan så att man får be att få tillbaka honom ibland Visst är det fantastiskt när den lille varit så efterlängtad inte bara av oss!
Vi har inte heller skickat ett kort till RMC, man jag måste verkligen göra det. Varje gång jag gick förbi den tavlan med alla kort, tänkte jag att där SKA vårt barn också finnas med en dag.
hej alla glada
våra små troll är nu 14 månader fullt ös här hemma Liam springer för fullt och Linnea provar gå några steg då och då.
Liam var på 12 månader kontroll 74cm lång och vägde 9,4kg och Linnea 74cm och 8kg
så dom är lite små men dom följer deras kurvan finfint.
vi lyckades få med bilderna på USB :)
och här kommer bilderna
och så resultatet av dom fina äggen
Liam
och Linnea
sorry för jag tog upp så mycket plats :(
åhh vilka härliga bilder på massa charmtroll, tänk va lite vetenskap och hjälp på traven kan göra
Vågar mig sakta in i den här tråden....går in i v 13 idag efter 2 mf på raken har det varit jobbiga 12 veckor men sakta men säkert börjar man kunna tro att det kanske kan gå hela vägen till ett levande barn.
Känner ju igen de flesta av er då vi varit på RMC ganska länge och de flesta av er har ju redan fått era små troll och de har blivit stora.
Hoppas på massa pepp och tips från er erfarna ha en härlig Torsdag!!
Bambi Grattis visst kommer jag ihåg dig!!
själv är jag Rikku om du kommer ihåg men bytte till mer passande nick
Bambi vad roligt att höra! stort grattis till graviditeten. Hoppas att ni nu kan njuta av gravideten. Mår du bra? kram
Klart jag kommer ihåg dig tvillingmamma! Du var ju vår förebild o hopp när vi började! Kul att se dina fina kort på twinsen. Funkar det bra?! De är ju så söta! Sommarlängtan: tack, ja jag hoppas jag kan sluta nojja så mycket nu, annars mår jag bra, väldigt illamående emellanåt men det tar man ju så gärna.? Kan nån svara på varför allt onyttigt som godis glass o skräp lätt går ner men allt nyttigt o mat får en att kväljas direkt??? Detta kommer bli en sockerbebis
bambi: härligt att se dig här :) grattis igen. Ja det är konstigt att det onyttiga smakar ok trots illamående.... :) det var samma för mig. När är du beräknad?
tvillingmamma: så fina bilder på båda barnen.... :) tänk att de där cellerna blir fina små människor.
kram på er i sommarvärmen