Hjälp min 14 åring skiter i allt
Känner igen d här.. har haft åtskilliga möten på skolan m lärare, kurator och rektorn!
Vi tragglar m läxor men kommer d inte ens med hem i väskan är det svårt att hjälpa till hemifrån med att få dem gjorda.... så här har det hållt på ca; 2 1/2 år ... jag minns med fasa min egen skoltrötthet och har varit lite bitter över att mina föräldrar inte hade någon koll alls ! Vill inte se min dotter kasta bort obligatorisk skolgång på ingenting bara för att senare komma på att ojdåå.. öppnade jag bara boken och var närvarande på lektionstid så var d inte så svårt att få G VG och MVG ....
För ca; 2 månader sedan så sa jag till dottern vid ett av våra många lååååånga samtal att om hon bara kan bita ihop, anstränga sig och göra så gott hon kan ett par år till så kan hon ta ett sabbatsår efter 9,an ...
På KORT tid har hon gjort en helomvändning! En lättnad har hon sagt.. bara att VETA att hon inte behöver hoppa på och läsa tre, fyra år efter 9;an har gjort henne lugn..hon kan slappna av koncentrera sig och göra det hon ska här och nu...
Hoppas att det här kan hjälpa fler !
Att inte läsa vidare direkt efter 9,an kanske inte är hela världen ändå.. att ta ett sabbatsår, jobba och känna sig för kanske bara stärker viljan och önskan att bli nåt man brinner för ! *hoppas*