• ShadowPriest

    Är jordens undergång påväg?

    Man läser om solstormarna som håller på just nu på solen, och så har man läst om en kraftig solstorm 2012, är jordens undergång påväg?

  • Svar på tråden Är jordens undergång påväg?
  • Karamellan

    Såklart den är på väg, men om det blir 2012 eller 202020202012 är väl mindre klart


    I gotta have more cowbell, baby!
  • puss

    vart har du läst det? koranen? nostradamus? ding ding värld?


    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Clobberella

    Självklart är den på väg, och närmare kommer vi för var dag som går.

  • KristenTjej84

    Jo den är påväg, men allt sker inte på samma gång, det sker smygande( i alla fall i början)
    Börjar med jordbävningar o tsunamis hit och dit, inbördes krig och dylikt osv.
    Men det händer bra saker samtidigt, Jesus berör människor mitt i de mörkaste situationerna och kommer säkert fortsätta att göra det tills han kommer tillbaka.
    Innan Jesus kommer tillbaka dock, så förvånar det mig inte ifall det skulle gå så långt att även vi i sverige blev indragna i det ena kriget efter det andra under de nörmaste 40 åren.
    Jag antar att svenskarna först då helt förstår hur det är att leva i krig..

    En bra bok att läsa är, David Wilkersons synen.
    http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.adlibris.com/se/covers/M/9/17/9179993761.jpg&imgrefurl=http://www.adlibris.com/se/product.aspx%3Fisbn%3D9179993761&usg=__EJrPakq3EHYFZfr2qu2WQefSsPs=&h=300&w=179&sz=21&hl=sv&start=5&um=1&itbs=1&tbnid=7PClZwSCcwQ_EM:&tbnh=116&tbnw=69&prev=/images%3Fq%3DDavid%2BWilkerson,%2Bsynen%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1

  • lillangel

    Nej men människan går under snart... Blir nästan äcklad varje dag av oss människor, jag lever i fel tid känner jag ofta, allt handlar bara om pengar makt och status, förstöra mark,natur,bygga,döda,plåga... usch va jag mår illa av hur i intellegent människan är, den som påstår att vi är smarta är ju så ännu mer blåst.
    Vi gör inget smart,människan lever i sin bubbla.
    eisterar inte många människor med ödmjukhet för jorden,djuren och allt  som naturen vi borde se och beundra ist för att förstöra,ta vara på... de är ju de människan älskar och är beroende av, men ändå stirrar sig blinda på pengarna ist, klbba ihjäl sälar för ynga 1000 lappar, masslaktar! osv osv. LESS bli man!

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    lillangel skrev 2010-04-16 22:30:11 följande:
    Nej men människan går under snart... Blir nästan äcklad varje dag av oss människor, jag lever i fel tid känner jag ofta, allt handlar bara om pengar makt och status, förstöra mark,natur,bygga,döda,plåga... usch va jag mår illa av hur i intellegent människan är, den som påstår att vi är smarta är ju så ännu mer blåst. Vi gör inget smart,människan lever i sin bubbla. eisterar inte många människor med ödmjukhet för jorden,djuren och allt  som naturen vi borde se och beundra ist för att förstöra,ta vara på... de är ju de människan älskar och är beroende av, men ändå stirrar sig blinda på pengarna ist, klbba ihjäl sälar för ynga 1000 lappar, masslaktar! osv osv. LESS bli man!
    Tror du att det såg annorlunda ut i någon annan tidsålder?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sär skriven
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-17 10:39:24 följande:
    Tror du att det såg annorlunda ut i någon annan tidsålder?
    Jag tror att människans benägenhet till destruktion var densamma, dock var vi färre och hade inte teknologin til massförstörelse på samma sätt som idag. De onda dragen i mänskligheten är nog så djupt rotade att de funnits i alla tidsåldrar.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    sär skriven skrev 2010-04-17 10:43:24 följande:
    Jag tror att människans benägenhet till destruktion var densamma, dock var vi färre och hade inte teknologin til massförstörelse på samma sätt som idag. De onda dragen i mänskligheten är nog så djupt rotade att de funnits i alla tidsåldrar.
    Ja, men det handlar mer om vilken skala det handlar om. Tittar man tillbaka några hundra år så hade i stort sett varenda människa direkt eller indirekt drabbats av krig, så är inte fallet idag.

    Det är naivt att tro att vi idag är så mycket värre än vad människan har varit tidigare.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sär skriven
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-17 10:50:26 följande:
    Ja, men det handlar mer om vilken skala det handlar om. Tittar man tillbaka några hundra år så hade i stort sett varenda människa direkt eller indirekt drabbats av krig, så är inte fallet idag. Det är naivt att tro att vi idag är så mycket värre än vad människan har varit tidigare.
    Det är ju det jag säger.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    sär skriven skrev 2010-04-17 11:10:11 följande:
    Det är ju det jag säger.
    Ja. Det är däremot inte alla som håller med, eller rättare sagt så ser de dagens våld som det värsta någonsin när det inte ser ut så i verkligheten.

    Ungefär som att många tror att våldet har ökat kraftigt eftersom mediaövervakningen ökar.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Är jordens undergång påväg?