• Jennie1987

    Vi som börjar med Pergo april 2010

    Imorgon ska jag äntligen börja med Pergotime!

    Jag har försökt bli gravid sen mars 2007, men ännu inget! Jag har PCO...
    Men nu äntligen har jag träffat rätt läkare, och imorgon börjar jag med Pergotime!
    Känns otroligt och lite läskigt!

    Är det någon mer därute som ska börja med Pergotime och som vill följas åt?
    Skulle vara skönt att ha någon att bolla lite med!

    Lycka till allesammans!


    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag ska bli mamma trots PCO!
  • Svar på tråden Vi som börjar med Pergo april 2010
  • Nigella

    Hej!
    Jag har ett barn som kom till efter första Pergotime-kuren men nu vill vi försöka få syskon och vore det inte för att vår doktor är så förfärligt seg på att skriva ut receptet så skulle vi börjat redan för 2 veckor sedan men nu hoppas jag få receptet senast slutet på denna vecka.

    Så du har börjat med Pergotime nu? Spännande!!! Lycka till!

  • Jobbar på Nisse

    Hej

    Har nyligen avslutat min första pergokur, och jag tror inte att det blev nåt, men får väl vänta och se om mensen börjar... Fick diagnosen pco 6 april och började med pergo 9 april. har försökt sen jan 09...

  • Jennie1987
    Nigella skrev 2010-04-19 14:35:20 följande:
    Hej!Jag har ett barn som kom till efter första Pergotime-kuren men nu vill vi försöka få syskon och vore det inte för att vår doktor är så förfärligt seg på att skriva ut receptet så skulle vi börjat redan för 2 veckor sedan men nu hoppas jag få receptet senast slutet på denna vecka.Så du har börjat med Pergotime nu? Spännande!!! Lycka till!
    Jobbigt med så sega läkare! :/
    Hoppas verkligen att du kan sätta igång snart! :)
    Jag tog min sista Pergotablett idag, och ska på VUL på onsdag... Så får se då om det hänt nåt.
    Har haft ganska jobbiga biverkningar av Pergotime... Humörsvägningar, sömnproblem, och så får jag fruktansvärda svallningar, när jag rinner iväg och blodet kokar! Känns som klimakteriet nästan.

    Lycka till du också, och hoppas verkligen att du får recpetet snart!!
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag SKA bli mamma trots pco!
  • Jennie1987
    Jobbar på Nisse skrev 2010-04-19 18:20:14 följande:
    HejHar nyligen avslutat min första pergokur, och jag tror inte att det blev nåt, men får väl vänta och se om mensen börjar... Fick diagnosen pco 6 april och började med pergo 9 april. har försökt sen jan 09...
    Samma här, jag avslutade min pergokur idag :)
    Varför tror du inte att det inte blev något? Har du varit på VUL?
    Oj, du fick Pergotime riktigt fort efter diagnosen, vilken tur! :)
    Jag har väntat i flera år, så jag är glad att äntligen få chansen!

    Stort lycka till!
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag SKA bli mamma trots pco!
  • Nigella
    Jennie1987 skrev 2010-04-19 20:37:07 följande:
    Jobbigt med så sega läkare! :/ Hoppas verkligen att du kan sätta igång snart! :)Jag tog min sista Pergotablett idag, och ska på VUL på onsdag... Så får se då om det hänt nåt.Har haft ganska jobbiga biverkningar av Pergotime... Humörsvägningar, sömnproblem, och så får jag fruktansvärda svallningar, när jag rinner iväg och blodet kokar! Känns som klimakteriet nästan.Lycka till du också, och hoppas verkligen att du får recpetet snart!!
    Jag fick också biverkningar av Pergotime. Blev tokvarm hela tiden men det va  nog faktiskt det enda tror jag.
  • Jennie1987
    Nigella skrev 2010-04-20 07:42:28 följande:
    Jag fick också biverkningar av Pergotime. Blev tokvarm hela tiden men det va  nog faktiskt det enda tror jag.
    Jaha, vad skönt att inte vara ensam om det.
    Känns jätteskumt när värmeattackerna kommer, det bara "sköljer" över en.

    Hur många dagar tog det för dig efter avslutad kur att få ägglossning?
    Gjorde läkaren VUL för att kolla det åt dig?
    Kände du av din ägglossning? Fick du ont eller så?

    Oj, nu blev det lite frågor, hoppas det är ok!
    www.jenniiiesliv.blogg.se - jag SKA bli mamma trots pco!
  • Nigella
    Jennie1987 skrev 2010-04-20 09:17:44 följande:
    Jaha, vad skönt att inte vara ensam om det.Känns jätteskumt när värmeattackerna kommer, det bara "sköljer" över en.Hur många dagar tog det för dig efter avslutad kur att få ägglossning?Gjorde läkaren VUL för att kolla det åt dig? Kände du av din ägglossning? Fick du ont eller så?Oj, nu blev det lite frågor, hoppas det är ok!
    Det är helt okej med frågor! {#lang_emotions_smile}
    Jo usch va hemskt det va att helt plötsligt bli jättevarm och svettas som en galning. Det va verkligen som en föraning av klimakteriet!

    Jag vet inte när jag fick ägglossning för det kollades inte upp men jag tror det va runt den 13e dagen i cykeln om jag minns rätt. Tror jag kände typ lite mensvärk (men jag minns inte allt till hundra procent).
    Sen när jag testat positivt gjordes ett VUL efter ca 4 veckor för att se om det va fler än en.

    Så imorgon va det dags för VUL för dig? Spännande! Då tittar de alltså efter ägg?
  • Jennie1987
    Nigella skrev 2010-04-20 09:38:42 följande:
    Det är helt okej med frågor! Jo usch va hemskt det va att helt plötsligt bli jättevarm och svettas som en galning. Det va verkligen som en föraning av klimakteriet! Jag vet inte när jag fick ägglossning för det kollades inte upp men jag tror det va runt den 13e dagen i cykeln om jag minns rätt. Tror jag kände typ lite mensvärk (men jag minns inte allt till hundra procent).Sen när jag testat positivt gjordes ett VUL efter ca 4 veckor för att se om det va fler än en.Så imorgon va det dags för VUL för dig? Spännande! Då tittar de alltså efter ägg?
    Tack snälla för att du svarar! :)

    Ja, de där värmechockerna är inte alls roliga! Det värsta är när man vaknar mitt i natten och bara känner hur man rinner iväg.. Fyy!
    Men inatt har jag lyckats sova riktigt bra :)

    Okej, hoppas att jag också känner av lite när det kan vara på gång. Om det blir någon ägglossning vill säga.
    Jag har ju inga egna cyklar alls :/ Jag åt Provera innan jag började med Pergo, för att få en blödning och kunna starta på den femte blödningsdagen, som man egentligen ska göra.
    Men jag fick ingen mens av Provera, och under VUL sa min läkare att min slemhinna var för tunn för att "behöva" blöda. Så jag fick börja med Pergo utan mens.
    Så jag har lite svårt att hålla reda på när det är olika cykeldagar, men om jag ska räkna från Pergostart, att det var då jag var på cykel dag 5, så är jag på cykeldag 10 idag, och imorgon när jag ska till läkaren och göra VUL så ska han tydligen kunna se om nåt ägg mognat till sig lite, och föhoppningsvis har det det! Och så kan jag få veta ungefär vilka dagar jag får min ägglossning i så fall. Det vore ju fantastiskt!
    Men usch, vad rädd man är för att bygga upp massa förhoppningar :(

    Tur att du är ett levande bevis på att pergo verkligen fungerar!! :)
    www.jenniiiesliv.blogg.se - Jag SKA bli mamma trots PCO!
  • Nigella
    Jennie1987 skrev 2010-04-20 10:28:10 följande:
    Tack snälla för att du svarar! :)Ja, de där värmechockerna är inte alls roliga! Det värsta är när man vaknar mitt i natten och bara känner hur man rinner iväg.. Fyy!Men inatt har jag lyckats sova riktigt bra :)Okej, hoppas att jag också känner av lite när det kan vara på gång. Om det blir någon ägglossning vill säga.Jag har ju inga egna cyklar alls :/ Jag åt Provera innan jag började med Pergo, för att få en blödning och kunna starta på den femte blödningsdagen, som man egentligen ska göra. Men jag fick ingen mens av Provera, och under VUL sa min läkare att min slemhinna var för tunn för att "behöva" blöda. Så jag fick börja med Pergo utan mens.Så jag har lite svårt att hålla reda på när det är olika cykeldagar, men om jag ska räkna från Pergostart, att det var då jag var på cykel dag 5, så är jag på cykeldag 10 idag, och imorgon när jag ska till läkaren och göra VUL så ska han tydligen kunna se om nåt ägg mognat till sig lite, och föhoppningsvis har det det! Och så kan jag få veta ungefär vilka dagar jag får min ägglossning i så fall. Det vore ju fantastiskt!Men usch, vad rädd man är för att bygga upp massa förhoppningar :(Tur att du är ett levande bevis på att pergo verkligen fungerar!! :)
    Jo jag vet inte hur vanligt det är men vi va så lyckliga när det gick på första försöket när man hör hur vissa tar hur många kurer som helst.

    Hoppas ni får ett positivt besked!
  • Jennie1987
    Nigella skrev 2010-04-20 10:31:34 följande:
    Jo jag vet inte hur vanligt det är men vi va så lyckliga när det gick på första försöket när man hör hur vissa tar hur många kurer som helst.Hoppas ni får ett positivt besked!
    Jaa, jag förstår att ni blev hur lyckliga som helst att ni lyckades på första kuren! Det är inte alla som har den turan :)
    Men jag "räknar" inte med att det ska ta sig på första försöket, men eftersom jag har träffat en så bra läkare är jag säker på att han kommer göra allt för att hjälpa mig, det känns så bra! :)

    Hoppas att du får ut Pergotime snart! Så att ni också kan sätta igång!
    Det borde väl inte ta så lång tid nu när allt går via datorn??
    www.jenniiiesliv.blogg.se - Jag SKA bli mamam trots PCO!
  • Lakrids

    Hej hej!

    Har en son på 14 mån som blev till mha pergotime (första enkelkuren). Nu jobbar vi på syskon, men det går lite trögare. Började med enkelkur i mars, men blev överstimulerad (3 dominanta blåsor = sexförbud). Nu i april åt jag halv dos och nu blev det bara en dominant blåsa. Fick utslag på ÄL-sticka i lördags, men fick urinvägsinfektion i söndagskväll... suck! Hoppas att det hann ta sig innan. Bara att vänta och se...

    Lycka till allihopa! {#lang_emotions_sunny} 


    Stolt mamma till Jack
  • Jobbar på Nisse
    Jennie1987 skrev 2010-04-19 20:39:02 följande:
    Samma här, jag avslutade min pergokur idag :) Varför tror du inte att det inte blev något? Har du varit på VUL? Oj, du fick Pergotime riktigt fort efter diagnosen, vilken tur! :)Jag har väntat i flera år, så jag är glad att äntligen få chansen!Stort lycka till!
    nä, jag fick inget vul nu första gången, kur två ska jag in på vul mensdag 11. Jag känner inte av nåt, inga ömmande bröst å inget. så jag tror inte att det blev nåt. Fick utslag på älsticka 2 dagar efter avslutad kur (och hade sex då). Men det är ju väldigt tidigt och jag har lästa att man kan få falskt utslag om det finns många omogna folliklar. så jag vet inte ens om jag har haft äl... (Får alltid ömma bröst efter äl)
  • Jobbar på Nisse

    Fick utslag på ÄL-sticka igår och riktigt starkt oxå!!! Yippi....

    Nu är det bara den eviga väntan i 2 veckor för att se om mensen börjar!!

Svar på tråden Vi som börjar med Pergo april 2010