Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Pojke vill ha en klänning

castillo skrev 2010-05-16 21:33:36 följande:
    nej respektlöst. om en sådan situation skulle kommauppp så ska han prata med oss om sina tanakr och känslor onte bra dyka upp en dag men en man och säga att det är hans kille i vårt hem när han vet mycket väll att det är förnjudet inm islam att ha sexuela relataioner mellan samma kön.
    ja just det, han vet att det är förbjudet och skulle knappast ta upp det som samtalsämne
  • SaramedM
    hymafr skrev 2010-05-18 09:44:22 följande:
    Har inte läst hela tråden.Kan bara undra om ni som tillåter era söner att ha klänning även tillåter dem att göra allt annat som de vill (som inte är farligt), tex kladda i grannens vita tygsoffa, svära offentligt, kasta skräp, spotta dagisfröken i ansiktet, etc...
    nej men vad har de sakerna öht med att göra om en pojke vill ha en bamseklänning?

Jag låter inte mitt barn betee sig illa men jag kommer ine att begränsa henne pga kön
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-17 22:26:15 följande:
    för att. är du min son och vet hur han tänker. eller kan du spå in i framtiden och säga hur det kommer att vara. för att vi är muslimer och väljer att uppfostra våra barn anorlunda en dig inebär inte det att vi inte lär vårt barn att prata om sina känslor och att han inte kan komma till oss och prata om det e något han undrar känner eller vad det nu kan vara. för att en handling är förbjuden inebär inte det att våran son kommer att vara homosexuel eller vara rädd för sina föräldrar. fy vilka fördomar ni har. skäms ni inte. ??tror ni att ni är bättre och att muslimer är bara skitt och inte kan uppfostra barn och ägnar sig endast åt kvinnoförtryck . må gud hålla sin hand över er och öppna era ögon för värkligeneten och itne vara så trångsynta och respektera andra människor för hur dem är och inte kräva att alla ska vara som er. ni är juh knappas bättre en dem som ägnar sig åt att förtrycka andra och diktatur. jag skäms att vara halv svensk när jag hör sådant här från svenskar i svensk kultur ,vi lever i ett civiliserat land och som är mycket framgångsrikt och öppetsinnat land som har både demokrati och ytrandefrihet och religionsfrihet och hjälper andra människor i nöd och släpper in dem hitt så dem ska slippa leva i förtryck och så får man höra bara en massa skitt från svenskar i sverige folk som fötrycker och har fördomar. ni lever juh knappast på svensk nivå. inte konstigt att invandrare tycker illa om svenskar om ni beter er så här.
    Det är ett ganska välkänt problem att män som är homosexuella och är uppfostrade i en muslimsk familj utsätts för oerhörda risker även i  Sverige
  • SaramedM
    minamor skrev 2010-05-20 19:34:49 följande:
    Barn är barn, de kan omöjligt bestämma allt, de kan inte få allt de vill, hur skulle det sluta?! Har pojkar klänning i skolan är risken tyvärr stor att de blir mobbade, o därför skulle jag inte uppmuntra min kommande son till att använda nagellack, små tofsar i håret, klänning o andra typiska tjejsaker, skulle inte tillåta det alls. Detta är min åsikt, precis som andra får ha sina åsikter.
    och vilka mobbar dom? jo de som fått lära sig hemma att pojkar inte gå klädda så....
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 19:52:32 följande:
    haha. ja du . och skulle jag ha en dotter får hon inte vara ute ensam när det är mörkt och hon får inte vara ute sent. men min son kommer få vara det. :Psug på den du
    Eftersom att risken är mycket större att din son råkar ut för nått är det rätt dåligt underbyggt

Statitskt sett ska kvinnor låta bli att vara hemma( där är den största risken att utsättas för våld) och män ska hålla sig hemma( störst risk ute på stan)
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 19:49:03 följande:
    sluta nu med era duma kommentarer STOLT KVINNA. feminist. och feminin. STÅ på er kvinnor och kämpa istället för att få behålla eran kvinnlighet och inte behöva bli en man för att få respekt. jag tror att en kvinna ska kunna vara feminin och kvinnlig och ha kvinnliga kläder och uppgifter i livet och kvinnliga ansvar jobb osv och behanlad med lika mycket respekt som en man. en kvinna ska kunna vara söt och mjuk och hemmafru utan att betraktas som något mindre en mannen. varför ska kvinnan behöva bära tunga kassar,jobba heltid och bete sig mer som en man för ett ens få lite jämställdhet och respekt av samhl. stå på er kvinnor istället. och män ska kunna vara en riktig man manlig tuff stark försörja sin familj utan att bli betraktas som en från medeltiden utan som en man lika mycket värd en kvinna och bli behandlad med respekt.
    feminist? tror inte det va!
    Jag beteer mig inte som en man eftersom att beteende INTE sitter i vad jag har mellan benen
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 19:55:27 följande:
    nej dem som mobbar är oftas barn som inte har det bra hemma och mår inte bra och ger sig på den som värkar svagast och som stiker ut från mängden . inte för att dem har lärt sig hemma att inte bära kläning.
    ja och de som lärt sig dåliga värderingar hemma

Så klart kommer din son att tycka att det är fel om en pojke bär klänning, du lär honom att det är fel
  • SaramedM
    minamor skrev 2010-05-20 19:56:48 följande:
    ja samma sak här, skulle inte tillåta mina döttrar vara ute sent ensamma, hade jag haft en son hade läget varit annorlunda såklart :)  Vad hände med att bröder skyddar sina systar, är det också borta nu när kvinnan ska "klara" sig själv.
    I den kulturer där bröder skyddar systrar är det knappast nått positivt!
  • SaramedM
    minamor skrev 2010-05-20 19:58:03 följande:
    Så du skulle låta din dotter vara ute ensam sent?!?
    ingen aning, hon är bara 6 år och desutom funktionshindrad
    SÅ jag har ingen riktig bild av hur hon kommer att vara som tonåring eller vad hon kommer att klara
    Men jag gör inte skillnad på barn efter vilket kön de har
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:00:03 följande:
    haha. ja du men min man e varken misshandlare eller pedofil så trygast e för henne att vara hemma en att vara ute sent där någon kille kan utnytja henne. enligt statestiken så förekommer det otroligt mycket onödiga aborter i sverige från unga flickor. en kille måste lära sig att vara självsäker så han kan bli modig och stark för att skydda sin fru och barn i framtiden . eller är det också kvinnans jobb nu att försvara sin man emor duma folk. :Phaha
    menar du att du ska "skydda" henne från at ha sex?

stackars tjej
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning