Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Pojke vill ha en klänning

castillo skrev 2010-05-20 20:00:03 följande:
    haha. ja du men min man e varken misshandlare eller pedofil så trygast e för henne att vara hemma en att vara ute sent där någon kille kan utnytja henne. enligt statestiken så förekommer det otroligt mycket onödiga aborter i sverige från unga flickor. en kille måste lära sig att vara självsäker så han kan bli modig och stark för att skydda sin fru och barn i framtiden . eller är det också kvinnans jobb nu att försvara sin man emor duma folk. :Phaha
    skulle min man börja prata om att skydda mig eller vår dotter på det sätt du menar hade jag flyttat imorgon
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:05:38 följande:
    jo da. det e jag men det är itne upp dig dig att bedöma. och klart beteende har mycket med könet att göra.- du skulle bara veta . exemepl min farmor bjuder på middag. kvinnor i köket och männen i soffan. oj oj oj vilket kvinnofönedring bla bla bla. eller så är det så att vi vet hur en kvinna ska betee sig och blir inte alls nervärderade av våra män , snarare får vi allt vi pekar på, vi behöver aldrig slitta på våra ryggar för att bära tunga kassar eller andra hårda arbeten , så att vi sköter disken och laggar oftast mat och städar är juh inget . bete dig som en kvinna och så blir du behandlad som en kvinna.slipper helt onödigt bråk om städning,tvätt ,matlagning osv eftersom vi vet vår plats och mannen vet sin  ,.låter hemskt men äktenskapen har juh fungerat i årtussonde varför ska det vara anorlunda nu. snarare bråkar man nu om helt onödiga saker och hur mycket skilsmässor som helst. så kanske inte alls så illa att var kvinna med kvinnoroller och man med mans roller. :Phaha
    ja klart att det är kvinnoförnedrande att inte männen är jämställda och att du "vet din plats"

Jo det var illa, heller skillsmässa en ett äktenskap där kvinnan inte har nått annat val än att vara hemma
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:05:38 följande:
    jo da. det e jag men det är itne upp dig dig att bedöma. och klart beteende har mycket med könet att göra.- du skulle bara veta . exemepl min farmor bjuder på middag. kvinnor i köket och männen i soffan. oj oj oj vilket kvinnofönedring bla bla bla. eller så är det så att vi vet hur en kvinna ska betee sig och blir inte alls nervärderade av våra män , snarare får vi allt vi pekar på, vi behöver aldrig slitta på våra ryggar för att bära tunga kassar eller andra hårda arbeten , så att vi sköter disken och laggar oftast mat och städar är juh inget . bete dig som en kvinna och så blir du behandlad som en kvinna.slipper helt onödigt bråk om städning,tvätt ,matlagning osv eftersom vi vet vår plats och mannen vet sin  ,.låter hemskt men äktenskapen har juh fungerat i årtussonde varför ska det vara anorlunda nu. snarare bråkar man nu om helt onödiga saker och hur mycket skilsmässor som helst. så kanske inte alls så illa att var kvinna med kvinnoroller och man med mans roller. :Phaha
    Jag känner mig enormt kvinnlig när min man bjuder på middag, romatiskt och trevligt
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:11:32 följande:
    haha. ja du lev dittliv som du vill. själv känns det bra att min man bryr sig om mig och skyddar mig till varje pris istället att han ska ha en inställning att jag får klara mig själv.
    vem har påstått att vi inte tar hand om varandra i min familj?
    castillo skrev 2010-05-20 20:10:22 följande:
    ja värkligen . flickro har ingen respekt längre för varken sin kropp eller själ. det är det nya sättet mannen trycker ner kvinnan genom att utnytja henne.
    Ja utnyttjande är hemskt men att en kille har sex med sin flickvän som vill det är inte förtryckande!
    Kvinnor har lika mycket rätt till sin sexualitet som män har
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:13:21 följande:
    varför ska hon inte ha ett annat val en att vara hemma. snarare ha möjligheten att få vara hemma . jag är inte hemmafru men skulle gärna vilja vara det nått år saknar att vara hemma med min son .
    jag var hemma i 3 år med M
    jag menade snarare som det var för 40 år sen, att kvinnor inte hade nått val i Sverige mer eller mindre
    Eller som det är i stora delar av världen fortfarande att man förväntas vara hemma,man har inget val
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:08:50 följande:
    inte .nej juste det är bättre att klara sig helt själv och vara ensam. istället för att ha män runt omkring en som skyddar en från sådana som försöker trycka ner en pga av att man är kvinna. eller varför är det dåligt att en pojke skyddar sin syster
    ingen klarar sig själv i livet, men om mina bröder hade sett som sin uppgift att tex skydda mig från att ha sex med min kille haed jag flyttat hemmifrån!
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:15:26 följande:
    klar mannen ska kuna laga mar och bjuda på middag. men det är inte mannens uppgift att ta hand om gästerna. jag ger gärna min man sin manlighet om vi har gäster eller är ute. jag får juh min kvinnlighet hela tiden av honom. jämställt.
    klart det är, han är lika mycket ansvarig för det som jag är

Vad är manlighet? vadå ger honom hans manlighet?

Skulle det göra min man till mindre man för att han tar halva ansvaret för vår dotter? Eller lagar mat?
  • SaramedM
    minamor skrev 2010-05-20 20:09:09 följande:
    stackars ditt barn......
    För att?
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:17:38 följande:
    eller så väntar man tills man har något fast. varför ska man låta sina barn ha sex när dem 'är 14-17 år . när dem endå har en ny efter en v. ??inte direkt att dem kommer att gifta sig eller ens vet om dem vill vara med varandra längre in i framtiden. varför låta dem ha dem relationerna när dem är omogna för det.
    Hur gammal jag var har du inte med att göra men jag har varit tillsammans med min man sen jag var 17 år! I 13 år, hela mitt vuxna liv
    jag visste att det var för livet

Man måste inte gifta sig med alla man har sex med
  • SaramedM
    castillo skrev 2010-05-20 20:19:38 följande:
    haha nej det är inte deras uppgift. det är föräldrarnas. pojkarna ska inte heller ha det .
    Min pappa försökte med den inställningen till mitt förhållande, det slutade med att jag bröt kontakten med honom
    Han var inte ens med när jag gifte mig
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning