• Aimie

    Underbara förslag på doppresent!

    Hej alla goa å glada!

    Ska på dop om några veckor & ska nu köpa present. Det är en kär vän till mig å jag har INGEN aning om vad jag ska ge till deras lilla pojke. De har mkt redan nu så vad som saknas är ju inte lätt! Jag skulle vilja ge något personligt och lite unikt. Vill inte ge dem typsika doppresenter som skedar, silverkopp, spargrisar mm... Hade funderat på en födelsetavla men systern ska nog ge det. Har ni några fina förslag åt mig? Och va det något som ni absolut INTE ville ha som ni fick?

    Ha de bäst!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!
  • Puma87

    Hm det finns ju böcker man kan beställa på nätet där sagan handlar om barnet. Man får skriva in barnets namn osv.


    Kitty 081003
  • Josse B

    Vi fick en mumin filt (kan säga att den har använts mycket)
    Ett matsett med spöket laban i hårdplast, mycket praktiskt.
    Kan också rekomendera Mollys babybok, en trevlig färglad bok för föräldrarna att fylla i samt sätta bilder i.
    Fick också en nalle som är en spel dosa, mycket mjuk och go!
    Desutom blev det fotoramar, spargris etc.

  • Inkalinka

    Vi hade dop nu i helgen och gladast blev jag över en tavla av vår son. Det är en kompis till min lillasyster som målat. Lite svårt att skaffa om man inte känner nån som kan måla tyvärr....
    En annan lite rolig sak var ett födelsedagståg. Ett lok + vagnar som man kan sätta ihop hur man vill och på sista vagnen sätter man det år som barnet fyller. Sen är det lite speciellt för jag jobbar som lokförare, så allt med tåg är roligt....{#lang_emotions_wink}

    Det som var lite mindre roligt var som du nämner i ditt inlägg....skedar, silversaker....men det är saker som man däremot uppskattar när man är äldre.


    Max, 091201
  • mammasgullar

    Den bästa doppresenten min son fick, eller ja den jag tycker bäst om, var en broderad doptavla om min barndomsväns mamma. Den är otroligt fin och nerlagd så otroligt mycket kärlek.

  • Ängaboll

    Alla mina 3 söner har av en släkting fått varsin whiskeyflaska som de får öppna på sin 20-årsdag. Den kommer då vara vällagrad ;)
    Lite kul och annorlunda såvida man inte har något emot alkohol....

  • mammasgullar
    Ängaboll skrev 2010-04-14 20:23:32 följande:
    Alla mina 3 söner har av en släkting fått varsin whiskeyflaska som de får öppna på sin 20-årsdag. Den kommer då vara vällagrad ;) Lite kul och annorlunda såvida man inte har något emot alkohol....
    Låter väldigt annorlunda, svårt att veta hur man skulle reagera som förälder på chocken, men riktigt kul!
  • Aili

    Vår dotter fick en jättesöt liten Fjällräven Kånken-ryggsäck fylld med gott och blandat. Presentkort på IKEA, böcker, en liten "rese-sked" (för tex skogsutflykter), namnbokstäver att sätta på dörren mm. För oss var det en underbar present!!

  • Aimie
    Ängaboll skrev 2010-04-14 20:23:32 följande:
    Alla mina 3 söner har av en släkting fått varsin whiskeyflaska som de får öppna på sin 20-årsdag. Den kommer då vara vällagrad ;)Lite kul och annorlunda såvida man inte har något emot alkohol....
    Ja det va absolut en annorlunda men en liten rolig idé
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • StaffenAssar
    Aili skrev 2010-04-14 20:35:54 följande:
    Vår dotter fick en jättesöt liten Fjällräven Kånken-ryggsäck fylld med gott och blandat. Presentkort på IKEA, böcker, en liten "rese-sked" (för tex skogsutflykter), namnbokstäver att sätta på dörren mm. För oss var det en underbar present!!
    Vilken bra present!
  • Aimie
    Aili skrev 2010-04-14 20:35:54 följande:
    Vår dotter fick en jättesöt liten Fjällräven Kånken-ryggsäck fylld med gott och blandat. Presentkort på IKEA, böcker, en liten "rese-sked" (för tex skogsutflykter), namnbokstäver att sätta på dörren mm. För oss var det en underbar present!!
    Mmmm får hålla med den ligger nu på min lista... Några fler underbara å påhittiga presenter?
    ~2010 SKA bli vårt år~
Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!