• Aimie

Underbara förslag på doppresent!

Hej alla goa å glada!

Ska på dop om några veckor & ska nu köpa present. Det är en kär vän till mig å jag har INGEN aning om vad jag ska ge till deras lilla pojke. De har mkt redan nu så vad som saknas är ju inte lätt! Jag skulle vilja ge något personligt och lite unikt. Vill inte ge dem typsika doppresenter som skedar, silverkopp, spargrisar mm... Hade funderat på en födelsetavla men systern ska nog ge det. Har ni några fina förslag åt mig? Och va det något som ni absolut INTE ville ha som ni fick?

Ha de bäst!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!
  • Aimie
    sweran skrev 2010-04-14 22:12:49 följande:
    ja, precis. det var de pallarna jag tänkte på... har kollat på dem flera gånger o är kär :) men lite dyra tyvärr....
    Tittade på pallarna nu å sååå fina dem är! Men JA de va ganska dyra! Synd...

Men jisses tack alla för sååå många fina förslag! Men ja tackar inte nej för fler -får bara svårare å välja sen men strunt samma hihihi!
    ~2010 SKA bli vårt år~
  • 080614
    sweran skrev 2010-04-14 21:12:46 följande:
    nu hittar jag såklart inte tidningen... men i vi föräldrar brukar det finns med en reklam om ett företag som säljer pallar med "pussel" i sitsen där man kan få valfri text... har för mig de var ganska dyra dock... men en väldigt fin o personlig present...till mitt gudbarn  gjorde jag en doptårta av blöjor, o dekorerade den med bra att ha saker, ett smycke, en mjuk filt o en nalle. väldigt uppskattat :)
    Doptårta av blöjor?
  • sweran
    080614 skrev 2010-04-14 22:55:19 följande:
    Doptårta av blöjor?
    tror det finns ett helt gäng med trådar här på fl där man kan se bilder på dessa skojiga skapelser. men det går iaf ut på att man rullar ihop massa blöjor o bygger upp dem sem en tårta i flera våningar. man kan byta ut ngn blöja mot ngt fint klädesplagg istället oxå... sen dekorerar man sin "tårta" med allt man kan komma på, nappar, skedar, nalle, smycken, mm... jag brukar slå in dem i cellofan så ser de extra festliga ut... har gjort några på beställning åt vänner oxå... älskar att pyssla :)
    brukar iaf vara en uppskattad o annorlunda present. inget man brukar få fler av så att säga :)
    är oxå en perfekt present till de nyblivna föräldrarna :) bruklar då anpassa utsmyckningarna till sådant man kan behöva ha hemma i sitt lilla apotek, ngt som många förstagångsföräldrar helt missat att handla hem :)
  • Petra123

På vår sons namngivning (och vårt bröllop) så fick vi en jättefin pall i trä med underbart handmålat motiv på. Alltså en sån där pall som dom har när dom blir större för att nå upp till handfatet. Det var nog det finaste vi fick.

• syster78

Vi hade dop nu i helgen för vår son och fick förutom div fina böcker även lite mer "annorlunda" saker:

* Whiskeyflaska med 6 st tillhörande whiskeyglas där hans namn samt "Slainte" vilket betyder skål på gaeliska var ingraverat
    * Påslakanset med namn och födelsedatum inbroderat
    * En gungkanin
    * En Briomyra beställd från unicef.se
    * En broderad tavla med födelsedag, vikt och längd inbroderad

• jenst1

Handmålade barnmöbler med namn på (typ pall, byrå, spegel osv)

Livsträd att plantera i trädgården om man har en.

• Suri

Presentkort på fotografering eller en fotograf som kommer hem till dem (lifestylefotograf)! En kompis till mig fick det och jag är såååå avundsjuk på bilderna.
    www.ewaahlin.se

• nm1

Vi har köpt två gånger jätte fina personliga barntavlor från www.studionele.se . Konst är ju alltid trevligt att ge vid sådana tillfällen, dessutom behöver man ju alltid tavlor till barnrummet. Båda gångerna blev det jätte uppskattat och andra gäster tog adressen till deras hemsida så det kändes verkligen som vår present gjorde succè.

Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!