-
-
Svar på tråden Underbara förslag på doppresent!
-
Vi köpte en mätbräda i doppresent till en liten släkting nyligen, och fick namn, födelsedatum, -längd och -vikt ditmålade. Jättefin och personlig!
-
En sak som jag uppskattade som min ena son fick var ett fint album där jag kunde sätta in bilder från namngivningen. Dock kan det vara en bra idé (om du nu vill ge det) att också gå runt och fota en massa så att de helt säkert har bilder att sätta i det sedan.
Saker som var lite trista att få var väl en massa kläder, iaf de som bara var "vanliga" kläder. Och särskilt till min minsting eftersom vi fick åka och byta ALLT eftersom inte en enda av de som köpt kläder hade frågat vilken stl han hade trots att alla visste att han inte växte och var väldigt liten till växten... -
nu hittar jag såklart inte tidningen... men i vi föräldrar brukar det finns med en reklam om ett företag som säljer pallar med "pussel" i sitsen där man kan få valfri text... har för mig de var ganska dyra dock... men en väldigt fin o personlig present...
till mitt gudbarn gjorde jag en doptårta av blöjor, o dekorerade den med bra att ha saker, ett smycke, en mjuk filt o en nalle. väldigt uppskattat :) -
*En termos
*Äppelträd
*Bestick (används i många år)
*Ryggsäck (Polarn o Pyret har en i mycket lämplig storlek)
*Stol (Mio har fina)
*Tavla från Isa.nu
*Läragå-vagn
*Gåstol
*Första skorna
Ja, det var väl vad jag kom på... Hoppas att jag kunde vara till hjälp! -
Vi fick en såå fin doppresent. En willow tree figur av konstnären Susan Lordi. Det finns en massa olika figurer, inte bara änglar, såå fina. Har nu köpt en till ett dop vi ska på.
Har kikat runt lite på nätet och de som verkar ha störst utbud är Arken.
Kan inte komma på något som vi fått som vi inte ville ha (har haft två dop). Eller i och för sig är det lite jobbigt att få något som man "måste" inreda med, en tavla eller mätsticka osv. Man känner ju att det måste upp fast det kanske inte passar. Men just den här figuren kändes bara så varm och personlig på något sätt, blev alldeles rörd :o) -
Den bästa doppresenten min son fick va en 3D-kristall med en bild av han i och namn och födelsedatum, jätte fint står på en liten "bricka" som har en liten lampa så att den lyser. Det roliga är att det är ju som en kloss så man kan ju bygga på den om man får fler barn sen..
-
Till en kusin gav vi en träbåt med gubbar allt i trä som man oxå kunde dra efter sig, köpte den på barnensrum.se
Mina tvillingar fick varsin pall från sia jättesöta :)
De fick även varsin Brio "dra efter sig sak" bra present tycker jag.
Vi har oxå gett Den silvriga barnkammarboken i dopgåva, En Elsa Beskow bok kan vara fint att ge.
Tandburk i tenn, gillaar annars inte tenngrejer men pojkarnas tandburkar e söta :)
Halsband med stjärntecken.
En fin tavla, finns fina barntavlor..kolla på nätet.
-
Ett träd att plantera om de bor i hus.
-
Det kanske var bondeofsweden.se ?sweran skrev 2010-04-14 21:12:46 följande:nu hittar jag såklart inte tidningen... men i vi föräldrar brukar det finns med en reklam om ett företag som säljer pallar med "pussel" i sitsen där man kan få valfri text... har för mig de var ganska dyra dock... men en väldigt fin o personlig present...till mitt gudbarn gjorde jag en doptårta av blöjor, o dekorerade den med bra att ha saker, ett smycke, en mjuk filt o en nalle. väldigt uppskattat :)
-
emspems skrev 2010-04-14 22:10:07 följande:ja, precis. det var de pallarna jag tänkte på... har kollat på dem flera gånger o är kär :) men lite dyra tyvärr....