Vilda bebin ammar...
Känner igen vad du beskriver. Min tjej har var sjåig att få någon mat i under några veckor från ca 4-7 veckor. Hon åt dock oftast bra på natten efter som hon halft som halft sov då. Det enda som funkade för mig var att söva henne en stund. Så hon blev lugn och avslappnad. Annars var hon som en sprattlande pinne och som du beskriver, åt några tag och sedan drog sig i från. Min teori var som din att det antagligen kom antingen för fort eller sakta. Försökte hålla ett finger för att bromsa resp. massera igång för att försöka avhjälpa. Men inget tyckte hjälpa.
Det har dock blivit mycket bättre sedan dess. Det var några dryga veckor, men sedan ca 1-1,5 månad tillbaka fungerar det mycket bättre. Hon är ca 3,5 månad nu. Det som jag väntar på nu är den period jag hört om när de blir så intresserad av omvärlden att de tappar koncentration vid amning och blir svårammade av den anledningen. Perioderna verkar verkligen bara byta av varandra, särskilt när det som med min tös både varit magknip, tänder och förklyning mellan varven...