• Molly77

spjälsängsskydd känns ju nästan helt onödigt...

har man egentligen någon användning av det??
    nu är min lilla 8 månader o styr runt för fullt i sängen . hon drar ju bara ner skyddet på sidorna hela tiden o sen slår hon i huvudet i spjälorna. de är ju värdelösa.
    vad är dom till för kan man undra.
    de borde vara gjort av någon hårt med något mjukt runt om. annars trycker dom ju ner det hela tiden.
    vi tog bort det nu.
    vad har ni för skydd? funkar dom? man skulle gärna vilja ha nått kuddaktigt runt om som de inte kan trycka ned så lätt o som verkligen skyddar.
    nä, jag fattar inte vad dom är till för....
    har någon tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden spjälsängsskydd känns ju nästan helt onödigt...
  • Londonvibes

Är de hårda så kan ju bäbisen ställa sig på det och ramla ur sängen. Vi har aldrig använt spjälskdd för jag tycker att de är onödiga.

• clarens

känner igen problemet.... har haft IKEAS förut och de är helt värdelösa...blev galen på det!nu har jag fått mitt tredje barn precis och har köpt rätt start till henne. det är mkt stabilare och tjovkare och bredare. vet ju ej hur det kommer att funka senare, men det känns som att det sitter mkt bättre, har fler band att knyta också än ikeas. vad har du för märke på ditt?

• Pilu

Gjorde ett eget som är ganska tjockt och stadigt, vet inte hur dom köpta är. Min lilla är bara 5 månader så han har inte börjat leva om så mycket än

♥ Välkommen Max ♥
  • Molly77

rätt start? vad är det?
    jag köpte i ullared så det är ju säkert inte det bästa. men jag ha kollat på andra oxå.. o de är ju inte speciellt bra heller.
    för hårda ska de ju inte va förstås, det förstår jag. men liiite bättre borde man ju kunna göra dom, o tjockare, om inte annat.

• clarens
    Londonvibes skrev 2010-04-14 22:40:03 följande:
    Är de hårda så kan ju bäbisen ställa sig på det och ramla ur sängen. Vi har aldrig använt spjälskdd för jag tycker att de är onödiga.
    det är ju inte livsnödvändigt precis:) har också tyckt att de är lite onödiga, men mina barn har fastnat med armar o ben mellan spjälorna ibland, så det känns som det kan vara bra med spjälskydd av den anledningen. sen har två av mina barn napp,och då är det också bra att de inte ramlar ner på golvet så lätt:)
  • BlommyNess12

Om du tar bort det, tänk då på att du kommer få krypa under sängen om nätterna och plocka upp nappen eftersom nappen trillar ut (om ditt barn använder napp) det fick jag lära mig den hårda vägen när jag tog bort spjälskyddet.

Nu är min pojke 1½ år, och vi har tagit bort skyddet igen nu när han ändå bara sitter och knyter upp det och rullar in sig i det när han ska sova.

• clarens

rätt start är ett märke, sorry, e för inne i bebisvärlden, tror att alla har samma referenser som jag:) deras skydd e nog lite dyrare, 269 tror jag mitt kostade. men frågan e väl om duverkligen behöver det, störs ditt barn när de slår huvet?

• camas

vårat har alltid funkat... man knyter det både uppe och ner på skyddet... ingen av dem har dragit i det... dottern nu på 2 år sover ff i spjälsäng och hon har fortfarande skyddet... har provat nån natt utan med då har hon fastnat med fötter/armar samt så åker nappen ut på golvet... så skyddet sitter där det sitter tills hon byter säng :D

Filip 041227 och Tea 080401
  • Molly77

hahhahaha, gud vad dom kan de där små. ja min lilla drar det över huvudet på nått konstigt sätt. inte att det blir farligt eller så. men det styr ju endel i sängen kan man säg :)
    hon får benen o armar i spälerna trots skyddet. hon trycker ju bara ned det. superlätt:)
    ja, vi får se om det åker av eller inte. o napparna har åkt på golvet även fast det är på.
    man har ju ett ANTAL nappar liggandes vid sängen.
    konstigt hur en jäkla napp kan försvinna så där när de ligger o sover :)
    man letar o letar när de tappat den.. men hittar ändå ingen ;)

• clarens

gå till typ babyproffsen o kolla på rätt starts, de är verkligen stabila om man jämför med många andra! det är jobbigt när napparna åker i golvet och de är ju onödigt att de fastnar och vaknar av det.men om ditt barn verligen vill kommer hon nog röja med alla skydd, oavsett märke!

Svar på tråden spjälsängsskydd känns ju nästan helt onödigt...