• Förlos­snings­pedago­gen
    Äldre 16 Apr 17:16
    2311 visningar
    2 svar
    2
    2311

    Andraföderska

    Hej!

    Jag minns känslan av att gå över tiden - inte roligt! Det är som ett träsk där tiden står stilla! När det hade gått en vecka över tiden med mitt första barn minns jag att jag sa till min dåvarande man att "Det blir nog ingen unge!" - han lyfte bara skeptiskt på ögonbrynen...

    Det sägs att barn kommer när de kommer... Sedan finns det en del som menar att det finns saker som kan skynda på. På engelska kallas det "conditioning". En del av det gör du redan, dvs sitter på pilatesbollen och tar prommenader. Du kan även massera och dra försiktigt i bröstvårtorna (triggar livmoderns sammandragningar), ha sex och kyssas mycket... Lite ricinolja kan sätta fram, men å andra sidan får man en faslig diarré vilket inte är lika roligt!

    Har du tänkt på att de allra flesta förlossningar börjar på natten, när mamman ska sova och ta det lugnt? Det är när den, kroppen, tror att du har tid, som den går igång... Så att gå i trappor kan vara bra, men inte för mycket. Bättre att faktiskt vila ordentligt.

    Och JA, andra förlossningen brukar gå väldigt mycket snabbare än den första!

    Lycka till!

    Kram
    Anna

Svar på tråden Andraföderska