• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:49:05 följande:
    Villblitre: Jo, det är väldigt skönt. Men som du säger vi är glada över att vi kommer få ett barn Wehee: Läsglasögon nästa
    Ja allt utöver får bli bonus, om det nu blir nåt mer. :) man har inte fatat det än att man snart ska bli mamma och pappa! :)
  • vivillblitre
    Wehee skrev 2010-04-20 19:53:19 följande:
    Har redan läsglasögon Nä nu ska jag snart lägga mig och läsa och sen drömma om bäbisen. Hej för idag
    Hej för idag!! Mys på! :)
  • NorrVimpel
    vivillblitre skrev 2010-04-20 19:54:07 följande:
    Ja allt utöver får bli bonus, om det nu blir nåt mer. :) man har inte fatat det än att man snart ska bli mamma och pappa! :)
    Nej, det är svårt att ta in. Min man var med på inskrivningen idag och han var jättelycklig över att vi faktiskt var där
  • vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 19:57:33 följande:
    Nej, det är svårt att ta in. Min man var med på inskrivningen idag och han var jättelycklig över att vi faktiskt var där
    Åh det förstår jag :) Vi ska dit nästa onsdag.. Hur gick inskrivningen då? Var prover och allt bra?
  • NorrVimpel

Det var en massa prat om allt möjligt. Fick väga mig, lämna blodprov, urinprov (hade med mig det, urinprovet alltså). Hb och blodgrupp skulle kollas (och de var bra), en massa frågor om sjukdomar, och rökning, alkohol (efter formuläret de hade i datorn).

Kunde även kolla HIV, Hepatit och Röda hund (lämna prov till det alltså), men då allt det kollades senast i december så struntade vi i det. Fick en massa information i en mapp också, det berättade lite om det och så kan jag läsa närmare sedan om jag vill.
    Så fick jag en tid till UL i v.18 på sjukhuset.

Allt kändes positivt så jag är nöjd

• vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 20:06:02 följande:
     Det var en massa prat om allt möjligt. Fick väga mig, lämna blodprov, urinprov (hade med mig det, urinprovet alltså). Hb och blodgrupp skulle kollas (och de var bra), en massa frågor om sjukdomar, och rökning, alkohol (efter formuläret de hade i datorn). Kunde även kolla HIV, Hepatit och Röda hund (lämna prov till det alltså), men då allt det kollades senast i december så struntade vi i det. Fick en massa information i en mapp också, det berättade lite om det och så kan jag läsa närmare sedan om jag vill.Så fick jag en tid till UL i v.18 på sjukhuset.Allt kändes positivt så jag är nöjd
    Åh låter ju kanon att allt verkade så bra :) ni får inte göra UL i v.12+ i din kommun eller?
  • NorrVimpel

Nej, det verkar inte så men jag gjorde ju vul förra veckan 9 +1 pga av IVF

Nu säger jag god kväll, vi skall titta på Millenium

• vivillblitre
    NorrVimpel skrev 2010-04-20 20:22:35 följande:
    Nej, det verkar inte så men jag gjorde ju vul förra veckan 9 +1 pga av IVF Nu säger jag god kväll, vi skall titta på Millenium
    Japp gjorde jag me, har också genomgått ivf. Fast i vissa kommuner (dock inte alla) är det två UL man ska göra. Ett i v.12+ och ett i v.18 typ.
    Ha en bra kväll!
  • Plly

Men gud, jag läste oxå fel...haha! Vi är nog några här som behöver läsglasögon då...

• Leiben

Här chattas det på. Så trevligt! Jag är i valet och kvalet om hur man ska göra med att berätta och när. Jag vill ju egentligen att hela världen ska veta det samtidigt som det känns läskigt. är i v 11+1 idag. Alla som kännas nära och viktiga vet nu. Min nästa hållpunkt är kub på torsdag och sedan vill jag ha passerat 14 fullgångna veckor. Sen kankse jag låter ryktet spridas :D

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?