• kvinnansomfinns

Sex med 19 åring, är det okej?

Var går gränsen med åldrar för att igentligen inte borde ha sex med varandra?

Min föredetta pojkvän är 28 år har har haft sex med två tjejer och båda är 19 år. Jag tycker inte det är okej. Jag tycker det är äcklig. 9 år åldersskillnad. Tycker det hade varit en annan sak om han var 35 och tjejerna 26 ex. Men när tjejerna är så unga, så tycker jag det är så äckligt från honoms sida.

• Svar på tråden Sex med 19 åring, är det okej?
  • psychocandy

Halva din ålder plus sju. Då är det okej. Tadaa!

• Clobberella

Så länge båda är över 15 så är det lagligt för vem som helst att ha sex med vem som helst om man inte är nära släkt eller den ena står i beroendeställning till den andra.
    Är man 19 år så är man gammal nog att själv välja vem man har sex med.
    DU har definitivt inte med detta att göra, om det inte hände under tiden ni var tillsammans.

• Anonym

Jag vart gravid med min sambo när jag var 19år och då var han 26. Det är ungefär samma sak föruutom att det är 7år mellan. jag tycker inte alls att det är något fel.

• Anonym (sockertopp)

Jag tycker inte de är så knas men om brudarna hade varit 17 ja jo då hade jag nog reagerat lite.{#lang_emotions_undecided}
     De är ganska många som har runt 10 års skillnad inge kans.{#lang_emotions_smile}

• Anonym

Jag blev i hop med min man när jag var 17, han 27. Det var 24 år sedan och vi är gifta sedan 21 år... Så nej, jag ser inget fel i det!

• Anonym

Handlar inte detta egentligen om att du har problem med att unga snygga tjejer har haft sex med din pojkvän?

Är båda parter är över 15 så har man sex med vem man vill.
    Iiiiiiiiiinget konstigt ahlls, som Malena Ernman säger.

• kvinnansomfinns

Vet jag väll att det är lagligt, men man kan väl ha egna slutsatser eller hur? Det är som om jag skulle ha sex med en 17 åring. Äckligt.

Svar på tråden Sex med 19 åring, är det okej?