• kvinnansomfinns

Sex med 19 åring, är det okej?

Var går gränsen med åldrar för att igentligen inte borde ha sex med varandra?

Min föredetta pojkvän är 28 år har har haft sex med två tjejer och båda är 19 år. Jag tycker inte det är okej. Jag tycker det är äcklig. 9 år åldersskillnad. Tycker det hade varit en annan sak om han var 35 och tjejerna 26 ex. Men när tjejerna är så unga, så tycker jag det är så äckligt från honoms sida.

• Svar på tråden Sex med 19 åring, är det okej?
  • Lantismamman75an

Ser inte heller ngt fel i detta! Dom är ju t.o.m myndiga! Då skall dom väl få ha sex med en 90-årig gubbe om det är så Ingen skada skedd! Det skiljer 10 år mellan mig och min man och vi har varit tillsammans i över 11 år och gifta i fem. Finns betydligt värre saker att vara upprörd över här i livet-tycker jag iaf Det är möjligtvis inte så att du inte riktigt släppt taget om ditt ex ännu och känner dig lite sotis?

• levnadsglad
    Teskedsmamman skrev 2010-04-15 16:18:38 följande:
    Min mamma är 9 år yngre än min pappa.Exakt VAD är äckligt???
    Min mamma är 12 år yngre än min pappa. Fan vad äckligt alltså. Man får nästan lust att ringa hem och skälla ut gubbslemmet.
  • valkyrie
    Lantismamman75an skrev 2010-04-15 16:19:11 följande:
    Ser inte heller ngt fel i detta! Dom är ju t.o.m myndiga! Då skall dom väl få ha sex med en 90-årig gubbe om det är så Ingen skada skedd! Det skiljer 10 år mellan mig och min man och vi har varit tillsammans i över 11 år och gifta i fem. Finns betydligt värre saker att vara upprörd över här i livet-tycker jag iaf Det är möjligtvis inte så att du inte riktigt släppt taget om ditt ex ännu och känner dig lite sotis?
    håller med dej hon har nog inte kunnat släppa taget om sitt ex och är så jävulst avis för att han hitte någon nygre. hehe
  • Anonym
    Clobberella skrev 2010-04-15 16:06:34 följande:
    Kåta småbrudar som inte kan hålla sig till killar i sin egen ålder!
    Haha ja om man vänder på det, svår ålder det där då saven rinner till i tid o otid. Så inte kan man väl skylla på 19 åringen. Snarare han som inte kunde hålla kuken i byxan.{#lang_emotions_throwup}
  • Anonym (#7)
    Faber skrev 2010-04-15 16:06:38 följande:
    För bara 15 år sedan hade ingen lyft på ögonbrynen men åldersfixeringen som kommit på senare år gör att helst ska partnern vara lika gammal som en själv +/- 1 år annars är man ful gubbe/gumma.
    Nja, håller inte riktigt med. Du skulle ha sett minen på mina bästa kompisar (båda var 19 år) när jag kom hem och sa att jag som 17 åring hade träffat en 27 åring. Hakorna tog i backen ska du veta... Men det löste sig när de lärt känna honom =)
  • Anonym (tinis)

Jag var ihop med en som var 14 år äldre än mig, men idag är jag vuxen och vi har ingen kontakt längre. 19 och 28 tycker jag inte är konstigt alls. !9 då bestämmer man själv.

• Clobberella
    Anonym skrev 2010-04-15 16:25:18 följande:
    Haha ja om man vänder på det, svår ålder det där då saven rinner till i tid o otid. Så inte kan man väl skylla på 19 åringen. Snarare han som inte kunde hålla kuken i byxan.
    varför skylla över huvud taget?
  • Felle R

ojojoj...

Min kille är 18 år åldre än mig och när vi träffades var jag 18 år....

naturligtvis hade vi, och har fortfarande, sex med varandra....

Sen skiter väl jag i om han har haft sex med äldre eller yngre innan mig , huvudsaken är att det är mgi han vill ha nu =)

• Faber
    Anonym (#7) skrev 2010-04-15 16:33:09 följande:
    Nja, håller inte riktigt med. Du skulle ha sett minen på mina bästa kompisar (båda var 19 år) när jag kom hem och sa att jag som 17 åring hade träffat en 27 åring. Hakorna tog i backen ska du veta... Men det löste sig när de lärt känna honom =)
    Bor på vischan, här var det ingen som brydde sig om någon hittade en giftasvuxen jänta på 16 bara han fick en ko,två och ett torp som hemgift.

Allvarligt, brukade vara ut på folkparkerna och det var från 15 som var gränsen upp till 50 minst. Ibland såg man hångel över generationsgränserna.

Nu är det ju ett ställe för 18-22 och stället intill har 23-26, det har blivit för snävt anser jag, det är hämmande att bara umgås med de i sin egen ålder och det behöver inte handla om sex.
Svar på tråden Sex med 19 åring, är det okej?