hur gör ni? Jag hinner inte med..
hos mig var allt kaos tills min dotter började krypa och kunna ställa sig upp och sätta sig ner igen själv. känns som jag alltid kämpat med att hinna med men inte riktigt förstått varför det inte funkat. den helt plöstligt så var köket rent... och de andra rummen var helt ok och inte helt katastrofala. kom då på att jag nu måste göra nåt för att hålla det så (har ju alltid misslyckats förut) så gjorde upp ett städ schema. varje dag tar jag ett rum eller en sak och fixar. damsugning blir oftare, varannan dag. låter min dotter leka bredvid mig i köket, hon har sin lilla låda eller annat kul och jag städar undan efter varje måltid så det alltid ser bra ut. kör alltid diskmaskinen i slutet av dagen när den är full. tvättar gör jag nästan varje dag, har tvättmaskin i köket så lillan hjälper mig att lägga in och ta ut tvätt och älskar att se på tvättmaskinen när den är på! kanske du kan lägga din minsta på golvet nära dig med en massa saker att titta på, eller babysitter med vibration/gungning.... så att du har lite koll... de äldre barnen kanske kan var i ett annat rum eller oxå vid dig men att du sysselsätter dem med något, kanske pussel.... sedan brukar jag oxå alltid städa i det rummet vi är i, tex tröttnar hon på köket så går vi till vardagsrummet, jag städar och hon leker/kryper efter mig. kanske kan du oxå sysselsätta dina äldre barn med att hjälpa dig. ge dem sopskyffel eller damtrasa och låt dem bli engagerade i städningen.