Flickan och kråkan skrev 2010-04-15 20:09:46 följande:
Jag har två barn, så jag är imponerad över dig som hinner med tre .Tvättar slänger jag in när inget finns kvar som är rent och sedan ligger det drivor lite varstans. Brukar i alla fall ha skilda drivor för smutsigt och rent Vi har investerat i hemstäd. Gud, så skönt!!!!! Två timmar, en gång i veckan. Ingen stor kostnad idag med avdrag.Sambon handlar och matlagningen....ja, vi försöker så gott vi kan tillsammans när sambon kommer hem . En och annan fiskpinne blir det. Försöker göra storkok på helger då vi är två.På veckodagarna har jag fullt upp med mina pojkar - äldsta börjar närma sig 2½ år och lillebror fyller snart ett å
r.Vi sjunker ihop i soffan på kvällen och tittar på något intelligensbefriat någon timme efter att ha röjt undan det värsta av leksakskaoset .
vad skönt det låter med städhjälp. Men eftersom jag är hemma med alla tre, känns det lite konstigt om nån skulle komma hem till oss och städa, när vi var där. Sambon skulle säkert gärna hjälpa till med handling och laga mat, men han har inget körkort, och kommer oftast hem vid 17.30-tiden, då känns det lite sent för att ställa sig och laga mat. Jag älskar att laga mat, och gör gärna riktiga middagar, men känns som att det allför ofta på sistone har blivit mamma scans köttbullar och nån färdig pizza. Inte vad jag skulle vilja, men jag kan inte heller stå och gunga babysitter med ena foten medan jag slänger ihop middagen.
Innan lilla bebis kom hann jag dessutom jobba också, fattar inte hur jag orkade eller hann. Men det är ju lite knepigt med spädbarn, kan ju inte lämna ensam, eller med de andra 2, så lätt att en olycka händer. Och nu blir bebis bara större och större, inte så lätt att klämma ner i sele eller lägga i babysittern för att jag ska hänga tvätt, städa eller leka med de andra 2 som tycker att mamma är världens tråkigaste och dummaste mamma.
Mår så dåligt när dottern står med tårfyllda ögon och frågar varför jag aldrig kan leka med henne, eller varför vi inte kan pyssla just då...
Nu blev det visst väldigt mycket självömkan, inte min mening...