hur gör ni? Jag hinner inte med..
Rutiner är det magiska ordet hos oss. Har lärt mig ett system som funkar för mig och min familj. Vi går upp samma tid(7-8) och då myser/leker jag en stund med barnen, stora tjejen dricker välling och lilleman ammas. Klockan 9 äter vi frukost och efter det tar jag disken på en gång och städar det som behövs städas. Då leker stora tjejen själv eller hjälper till. Lilleman hänger också med på ett hörn eller sover. Vid 11 går vi ut och är ute till 14. Då promenerar jag min dagliga raska promenad i en timme(barnen sover middag) och sen får stora tjejen promenera med mig/leka i någon park/gå i centrum eller vad som. Efter det går vi hem och äter sen lunch(gårdagens rester oftast=sparar lite tid). På eftermiddagen har vi tvättstuga eller bara leker inomhus. Tar någon halvtimme till städning också då. Brukar gå ut vid 16 tiden igen och leka i lekparken, nu när det är så fint väder, eller spela boll. Kommer hem, lagar mat, diskar och myser en stund innan barnen ska sova. I och med att vi gör samma sak vareviga dag så hinner jag med allt som behövs göras. Det låter kanske som om att jag har lite tid för barnen, men självklart är de med i allt som görs och vi är väldigt flexibla. Vi träffar vänner, går på öppna förskolan osv. men en vanlig hemmadag ser ut sådär.