• Faile

hur gör ni? Jag hinner inte med..

Här är förvaring A och O. Dessutom får man rucka lite på hur tjusigt det faktiskt ska vara.
    Till leksakerna har vi en bokhylla i lekrummet med 6 st rottingkorgar till istället för lådor.
    Oavsett hur illa det ser ut här, så tar det ca 5 minuter att få undan precis varje liten grej så det ser fint ut. Oerhört praktiskt.

Kläderna har jag slutat vika och istället skaffat förvaringsystem även där.
    Vi har fyllt garderoberna med genomskinliga lådor från Ikeas Samla-serie i olika storlekar.
    När jag tvättat sorterar jag alltså bara kläderna efter plagg och person och slänger sen ner det i sin egen låda i garderoben. Tex lillebrors strumpor i en låda, hans byxor i en annan låda, bodysar i en annan osv.
    Jag slipper vika kläderna ( vilket sparar in iaf en timme varje gång ) och garderoberna är ändå snygga och prydliga och vi hittar allt direkt.

• Faile
    Saaaraa skrev 2010-04-16 08:43:32 följande:
    Det där var väldigt smart faktiskt! Barnen har så himla mycket kläder att det tar evigheter att vika. Gör ni lika dant med era kläder? Blir det inte väldigt rörigt i vuxenklädernas lådor i så fall? 
    Nej, det är bara barnens kläder vi gör så med.
    Våra egna är ju så stora och en del blir ju skrynkligt, vilket sällan är fallet med barnkläderna.
Svar på tråden hur gör ni? Jag hinner inte med..