• chobokid

hur gör ni? Jag hinner inte med..

Anki85 skrev 2010-04-16 15:50:36 följande:
    jag är hemma på heltid med mina 4 småttingar, en 3 åring, tvillingar som fyller 2 i sommar och ¨så en liten plutt på 6månader, och jag hinner det jag behöver på dagen.vid kl 8 vaknar min lille kille och ammas, sen vaknar de andra 3, blöjbyten, frukost och ta på rena kläder. sedan leker de en stund inne medans jag dammsuger och skurar av rummen (dock snabbstädning, dvs inga mattor som tas ut och ruskas och ingen våtdammning av möbler)sen går vi ut och leker utomhus några timmar och går in när det är dags för mellanmål, blöjbyten och sen stoppa tvillingarna och lillepojken i säng. vid 12-13efter det hjälps jag och äldste sonen att laga lunch och den äter vi när barnen vaknar 1½ timme senare, efter det så leker vi antingen inne eller ute lite beroende på väder och går in när det är dags för mellis.sedan är det kvällsmat vid 18, bad, pyamas och sängen kl 19 för tvillingarna och bebis, 3 åringen åker i säng efter sagostund kl 19.30efter de gått och lagt sig så plockar jag i ordning leksakerna i vardagsrummet,, och plockar i ordning, tar fram tvätten som ska vikas.sen är det egentid som gäller, en bra film på tv eller en god bok, sen härliga sängenstorstädning sparas till helgerna då sambon ä hemma och kan hjälpa till
    Är imponerad, skulle bli galen om jag hade så många små barn:)
  • chobokid
    Lottis77 skrev 2010-04-16 12:56:27 följande:
    Hinna med? Gud nej, inte en chans! Har två barn, 4½ och 2 år gamla. 2-åringen gör att allt är kaos. Min man jobbar skift och när han jobbar kväll är jag helt slut.Ett exempel:*Hämtar två apskitiga ungar på dagis kvart i fem. Hemma kl fem. 2-åringen vill inte gå in, börjar skrika. *Bär in barnet, tillsammans med matkassarna jag handlat på lunchen och dagisväskorna. *Alla kläder hamnar i en hög på golvet. *Torkar snoret från 2-åringen. 4-åringen sätter på Aqua på öronbedövande volym. *Ut i köket, in med maten i kylen, fram med förberedd matlåda. Torka mer snor, för nu har 2-åringen märkt att det är mat på gång. Han snor tallriken, klättrar upp på bordet och bankar med gaffel och sked - och fortsätter skrika.*Försöker få båda till bords och äta. 2-åringen är nu arg för att han fått maten, som inte är delad i lagom stora bitar.*Efter maten lämnas allt i kaos, och medan 4-åringen tittar på tv, badar jag och byter jag om till pyjamas på 2-åringen (som inte är förtjust nu heller utan - just det - skriker). *Klockan är snart sex, och nu vill 2-åringen ha välling, trots att han nyss åt en kycklingfilé. *Panikplockar undan disk i köket medan vällingen tystar barnet. Dåligt samvete för att jag inte hinner sitta ner i lugn och ro, och dessutom har jag glömt att sätta på tvättmaskinen.*Tandborstning, och läggning av 2-åring kl 18.30.*Kamp för att få duscha 4-åringen, som hellre vill se Ozzy och Drix. *Med lite tur är han i säng halv åtta, och då ser huset hemskt ut. Plockar lite, men min stackars man brukar fixa köket och hallen när han kommer hem.Så hinner - nej, det gör jag inte alls! :) 
    Det var så bra skrivet!
Svar på tråden hur gör ni? Jag hinner inte med..