hur gör ni? Jag hinner inte med..
Anki85 skrev 2010-04-16 15:50:36 följande:
jag är hemma på heltid med mina 4 småttingar, en 3 åring, tvillingar som fyller 2 i sommar och ¨så en liten plutt på 6månader, och jag hinner det jag behöver på dagen.vid kl 8 vaknar min lille kille och ammas, sen vaknar de andra 3, blöjbyten, frukost och ta på rena kläder. sedan leker de en stund inne medans jag dammsuger och skurar av rummen (dock snabbstädning, dvs inga mattor som tas ut och ruskas och ingen våtdammning av möbler)sen går vi ut och leker utomhus några timmar och går in när det är dags för mellanmål, blöjbyten och sen stoppa tvillingarna och lillepojken i säng. vid 12-13efter det hjälps jag och äldste sonen att laga lunch och den äter vi när barnen vaknar 1½ timme senare, efter det så leker vi antingen inne eller ute lite beroende på väder och går in när det är dags för mellis.sedan är det kvällsmat vid 18, bad, pyamas och sängen kl 19 för tvillingarna och bebis, 3 åringen åker i säng efter sagostund kl 19.30efter de gått och lagt sig så plockar jag i ordning leksakerna i vardagsrummet,, och plockar i ordning, tar fram tvätten som ska vikas.sen är det egentid som gäller, en bra film på tv eller en god bok, sen härliga sängenstorstädning sparas till helgerna då sambon ä hemma och kan hjälpa till