• Una

hur gör ni? Jag hinner inte med..

Lottis77 skrev 2010-04-16 12:56:27 följande:
    Hinna med? Gud nej, inte en chans! Har två barn, 4½ och 2 år gamla. 2-åringen gör att allt är kaos. Min man jobbar skift och när han jobbar kväll är jag helt slut. Ett exempel: *Hämtar två apskitiga ungar på dagis kvart i fem. Hemma kl fem. 2-åringen vill inte gå in, börjar skrika. *Bär in barnet, tillsammans med matkassarna jag handlat på lunchen och dagisväskorna. *Alla kläder hamnar i en hög på golvet. *Torkar snoret från 2-åringen. 4-åringen sätter på Aqua på öronbedövande volym. *Ut i köket, in med maten i kylen, fram med förberedd matlåda. Torka mer snor, för nu har 2-åringen märkt att det är mat på gång. Han snor tallriken, klättrar upp på bordet och bankar med gaffel och sked - och fortsätter skrika. *Försöker få båda till bords och äta. 2-åringen är nu arg för att han fått maten, som inte är delad i lagom stora bitar. *Efter maten lämnas allt i kaos, och medan 4-åringen tittar på tv, badar jag och byter jag om till pyjamas på 2-åringen (som inte är förtjust nu heller utan - just det - skriker). *Klockan är snart sex, och nu vill 2-åringen ha välling, trots att han nyss åt en kycklingfilé. *Panikplockar undan disk i köket medan vällingen tystar barnet. Dåligt samvete för att jag inte hinner sitta ner i lugn och ro, och dessutom har jag glömt att sätta på tvättmaskinen. *Tandborstning, och läggning av 2-åring kl 18.30. *Kamp för att få duscha 4-åringen, som hellre vill se Ozzy och Drix.  *Med lite tur är han i säng halv åtta, och då ser huset hemskt ut. Plockar lite, men min stackars man brukar fixa köket och hallen när han kommer hem. Så hinner - nej, det gör jag inte alls! :) 
    Haha underbar beskrivning! Jag känner igen mig SÅ, trots att mina två döttrar är 4.5 månad samt 2 år. Men 2-åringar..... tja, de är ett släkte för sig tror jag
Svar på tråden hur gör ni? Jag hinner inte med..