hur gör ni? Jag hinner inte med..
KlasStures mamma skrev 2010-04-17 09:37:34 följande:
Här städas det MAX en gång iveckan, oftast inte så ofta. Vi umgås hellre med tösen och gör roliga saker. Tvätten viks när där är en 3-4 tvättar rena. I stort sätt all tvätt torktumlas och stryka vet jag itne vad det är. Diskmaskinen utnyttjas till max så den sköter sig ju i stort sätt självt =) Det enda som prioriteras här är maten. Men det finns väldigt mycket bra mat i affären som itne tar så lång tid att tillreda, och det prioriteras =) Både jag och sambon är bekväma och njuter hellre än at försöka uprätthålla någon fasad. Det är nästan 1,5 år sedan fönsterna putsades, och då var det svärmor som gjorde det =) Jag var gravid och hade hemska foglossningar och hon tyckte att fönsterna skulle vara rena inför första advent.... Nä skit i alla måsten och gör bara det som är absolut viktigt för överlevnad =) Man lever ju bara en gång!Vi håller toaletten ren då det är en hygienfråga men sedan spelar det mig ingen roll om det ligger grejer på vardagsrumsgolvet eller om den rena tvätten ligger i en hög i vårat sovrum, det går bra att stänga dörren dit när vi har folk här. Och tänk trots att vi inte har ngn superordning hemma ( mer kaos tror jag ) så tycker folk så mycket om att vara här och att vi har så hemtrevligt.
TS jag tror faktiskt att de flesta känner som du, det är bara så himla viktigt för många att låtsas som att man är konstant piggelin och att allt är i toppform. Det har blivit någon typ av måttstock för hur bra man har det i sitt familjeliv...