Inlägg från: jennyc |Visa alla inlägg
  • jennyc

Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!

ställer en fråga jag med om jag får låna tråden lite?

Ska till chefen på måndag och få påskrivet...hur räknade ni ut hur mycket ni lyfter i kg och hur många lyft det blir?

Jag jobbar som usk på ett äldreboende och enligt mina beräkningar lyfter vi några ton om dagen :O ska man räkna på nåt speciellt sätt?

• jennyc
    lavendeln skrev 2010-04-16 21:03:19 följande:
    Min chef skrev både förra gången och den här gången i viktrutan människor. Ingen siffra allltså utan bara rätt och slätt människor. Svårt att skriva siffror då det kan ändra sig ganska fort och alla är ju olika. Var ingen problem att få HP förra gången och räknar med att få igenom den den här gången oxå :)
    bra tips, ska säga detta till henne :) andra har ju blivit beviljade men jag känner att jag stridit så med fk ändå så jag vill inte missa nåt alls så jag slipper överklaga och krångla

tack så mycket
  • jennyc
    FloJo skrev 2010-04-16 22:10:48 följande:
    Ja jag får ringa min BM på måndag och säga att jag blivit nekad HP och säga att jag inte kan jobba pga smärtor,trötthet/sömnlöshet och se om de kan sjukskriva mig... för ska jag överklaga HP så är det nästan densamma som en förklaring till varför jag ska sjukskriva mig, känns som om de blir samma sak i slut ändan... I vilket fall som helst så klarar jag inte av mitt jobb i de tillstånd jag är i nu och jag antar att de inte kommer bli lättare heller ju längre graviditeten går.... * suck *
    det enda negativa med sjukskrivning är att är man inte redan i systemet kan handläggandet ta tid...kan nästan räkna med två månader utan pengar så blir man ju inte förvånad när det inte kommer in pengar med en gång...men man får ju retroaktivt så klarar man sig ändå är det ju ingen fara.
  • jennyc

det kan va bra att överklaga...vet en tjej som jobbar på dagis som fick överklaga två gånger med det gick igenom. gäller bara att prata ordentligt med fk vad de anser saknas i det du skrivit (eller chefen)

• jennyc
    plingsan skrev 2010-04-18 16:41:39 följande:
    jättebra att veta...har lämnat papprena till min chef idag men hon kommer inte förrän imorrn så då ska vi ta en titt på det. Min del är iaf ifylld :)

Hur lång tid brukar handläggningen va på för jag är lite sent ute...har 7 veckor till ev hp
Svar på tråden Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!