Inlägg från: lundqvist |Visa alla inlägg
  • lundqvist

Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!

Jag fick enbart HP beviljad 50 % pga foglossning, men blev dagen innan jag fick detta besked sjukskriven på heltid, hade så ont så jag orkade inte bry mig just då på om jag skulle få avslag och få överklaga.. min hälsa och psyke måste gå före än att vara på jobbet och ha så ont att man gråter då man kommer hem..

Men denna vecka fick jag besked om att jag var beviljad sjukskrivningen och pengar var på väg.. Enligt min läkare på MVC samt BM så är HP och sjukskrivning inte samma sak så blir du nekad HP så kan du få beviljad sjukrivning ändå.. Men visst det är ett lotteri utan dess like att få en bra handläggare oxå..

Hoppas det löser sig för dig och ge dig inte..

Stolt Mamma Till Leia 060830 crazybeautifulworld.blogg.se/
  • lundqvist

Dom har 30 dagars handläggningstid och skickar du in papper från läkaren mm och dom inte vill ha ngn kompletering från läkaren så ska du ha ditt beslut samt första utbetalningen inom 30 dagar..

Ring varje vecka och kolla så det inte är några oklarheter med din ansökan mm det gjorde jag och det tog dom ungefär 3 veckor att handlägga mitt och samma dag som dom beslutat så skickade dom även ut pengarna..

Jag hade även ett utlåtande från min sjukgymnast om att jag hade stora problem med mina fogar..Så om du går hos en så be om ett utlåtande därifrån oxå..

Stolt Mamma Till Leia 060830 crazybeautifulworld.blogg.se/
Svar på tråden Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!