Inlägg från: capo |Visa alla inlägg
  • capo

Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!

Det stämmer nog att det tyvärr är det svårt att få ändrat ett nej till ett ja, samt att jag tycker att DU SJÄLV ska skriva ett brev som beskriver din arbetsdag. Det gjorde jag och fick beviljad HP. I ditt läge hade jag satsat på sjukskrivning annars kan du räkna med 4 veckors handläggningstid till med ovetskapen om vad som skall hända.

Arbetar som butikschef, men har en högre chef som lika gärna skulle kunnat ha skrivit brevet åt mig. Men kände att om verkligen alla arbetsmoment på "en klassisk arbetsdag" skulle vara med så var det bara jag som kunde skriva det så utförligt som det behövdes. Bifogade 4 datorskrivna textsidor där jag punktade upp arbetsmoment för arbetsmoment inklusive antalet kartonger som kom den dagen och vad var och en av kartongerna vägde. Beskrev också hur jag fick lyfta från golvläge upp på lagerhyllor eller ut i butik där man plastar av, larmar, galgar och storlekssorterar. Jag har heller ingen möjlighet att gå ifrån och vila när jag vill utan fick stå tills jag blev avlöst för lunch eller annan schemalagd rast.

FK struntar fullständigt i ifall du har ett stressigt jobb, det som betyder något är tunga lyft samt spring upp och ner för stegar med tunga skyltdockor under armen.

Trots utförligt bifogat brev ringde FK upp mig och ställde kompletterande frågor under ett ca 30 minuter lågt samtal. 

Så som sagt satsa du på sjukskrivning när kroppen säger ifrån.

Svar på tråden Nekad havandeskapspenning! Behöver råd!