Inlägg från: Banzai |Visa alla inlägg
  • Banzai

*Pimp my Husvagn*

Nihlén skrev 2011-06-13 12:30:25 följande:
    Åh vad skoj att jag hittade denna tråden! Igår sydde jag tre nya gardiner till vår gamla husvagn (Major -80) och jag fick blodad tand! Skrattande Idag ska jag sy ytterligare tre gardiner och sen ska jag klä om rullgardinen också. 
    Ni som har klätt om era dynor, vad har ni använt för tyg? Jag funderar på att köpa dralon-tyg från Stoff & Stil. Vad tror ni om det?
    Trevlig sommar på er! 
    VI drog fram våran gammla vagn från vinterförvaringen så nu ska städas men det får vänta några dagar då jag är på övertid med bebisen i magen

JAg köpte ett grövre bommuls gardintyg funkade jätte bra bilder finns i mitt galleri
  • Banzai
    alberta77 skrev 2011-06-15 14:07:13 följande:
    Hlloj! Någon kvar här? Får hem vår vagn på lördag och då ska hela vagnen renoveras. Trasig plåt= mycket jobb. Vore kul med fler tips på inredning när vi väl kommit så långt. Jag har varit med o renoverat ett par vagnar förut så det ska nog gå bra.
    Hej hej spännande med stor renovering men som sagt mycket jobb.
    Vi har lite golv invändigt som måste bytas så vi har att stå i vi med men vagnen går ju använda änd så det är skönt. 
  • Banzai
    alberta77 skrev 2011-06-15 19:26:17 följande:
    Skönt att ni ändå kan använda den! Den ser riktigt mysig ut på bilderna. Ingen bebis än? Har själv gått på övertid 4 gånger så jag vet hur drygt det är. Kram och lycka till med både vagn o bebis
    Nä ingen bebis än börjar bli måttligt road..
  • Banzai

JAg gjorde den lata varianten vände tyget ut och in nålader runt dynan och vrängde sedan av tyget sydde vrängde rätt och sedan på dynan igen hade tänkt sy ditt bixlås men tiden fans inte så jag handsydde i hopp änden och det funkar vist vill man ha riktigt snyggt med skarvar i kanter mm så är det ju betydligt mer arbete och mm passning

• Banzai
    isblomma skrev 2011-06-18 22:51:03 följande:
    Denna tråd är över ett år gammal och borde vara stängd för länge sedan/stängs när som helst. Kom gärna i och diskutera era husvagnspiffningar till: www.familjeliv.se/Forum-21-428/m58359469.html (hoppas jag gav rätt länk nu)
    Vad jag vet så stängs inte trådar ner längre men tack för länken
  • Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-18 10:23:17 följande:
    Åh *klappar händerna av lycka* då ska jag köpa tyg till lampan idag också! :)

Har kommit på jag även ska sy nya gardiner till förtältet. Men vi tar det efter midsommar för vi ska känna av om de som sitter där är i rätt storlek. Jag tycker det är så vansinnigt roligt att få göra om i vår husvagn. Längtar tills den dagen när dynorna är omklädda. Vi har dock lite diskussion om tyget till dynorna. Ska man välja enfärgat eller mönstrat? Sambon funderar på samma tyg som i rullgardinen jag gjorde. Vad tycker ni?

Gillade det tyget du hade i rullgardinen 
  • Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-19 00:24:34 följande:
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
    kan hända svårt att säga vi har kört samma på gardiner & dynor men våran vagn är ju lite Retro så det kan ju vara lite skilnad
  • Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-22 11:15:25 följande:
    Jag har kommit på vad jag ska ha för tyg nu! Eller rättare sagt jag vet vad jag vill ha för tyg nu, måste ju hitta det också. Jag tänkte ett enfärgat tyg i marin eller jeans blå nyans. Kan nog bli bra va?

Är det någon som ska ut med husvagnen nu till helgen? Vi åker i morgon och kommer hem på söndag. Ljuvlig och jag längtar så! :) 
    Marin kan bli jätte bra tror jag.

Här får husvagnen allt stå BF+12 i dag så här törs inte åka någon stans knappt man törs åka till midsommarstången som är 3km bort men den är ju i alla fall åt rätt håll mot BB
  • Banzai

Någon som har bättre koll än mig här 

När är det man besiktar husvagnen ?? vet att det är varanat år men gäller sista sifran på husvagn precis som på bil ?? blev så himla osäker. 

• Banzai
    stockrosen skrev 2011-08-12 17:19:07 följande:
    Dum fråga men hur lyckas ni sy nya dynor?
    Jag är skitkass på sy och jag vet inte riktigt hur ni andra gör...

Syr ni 4 sömmar (eller tre kanske) på var sida eller hur göör ni?
    Jag gjorde det väldigt enkelt

JAg tog det nya tyget la det med rätan mot dynan nålade drog sedan av tyget och sydde i maskinen (våra dynor är formpassade till vagnen så inga fyrkantiga dynor här inte) sydde igen ena änden i maskinen och den andra handsydde jag igen. hade tänkt att sy i bixlås men det fick vänta.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*