• Nettan T

Mjölkersättning

Hej,

Undrar om det är fler som enbart ger era bebisar ersättning. Isåfall när började ni med det??

Själv helammade jag tills min dotter var 3 v sedan gav jag henne ersättning efter varje amning. Nu vill hon inte amma alls verkar det som , endast vid tröst vill hon vara vid bröstet. Börjar att ge upp att försöka låta henne äta där först det är bara en massa mas och det tar dubbelt så lång tid.
    Man känner sig lite dum att ge endast ersättning men man ska inte det , jag vet.
    Min dotter är idag 5v.
    Mvh Nettan

• Svar på tråden Mjölkersättning
  • Michanna

Hejsan.

Jag har givit mina barn ersättning från början.
    Michaela fick erstättning första gången vid 4 dagar då hon sög jättedåligt och gick ner i vikt alldeles för mycket. Pumpade i ca 2 månader men inte räkte min mjölk till.. 1 dygns urpumpad mjölk åt hon på ett mål..
    Så ersättning var ett måste.
    Erik som kom med kejsarsnitt för han beräknades vara mycket större än han igentligen var ( beräknad vikt var ca 5,3 kilo ) Han fick ersättning när jag låg på uppvaket då hans blodsocker var alldeles för lågt.
    Så det vart ca 1 veckas försök med att amma honom. och sedan ersättning. Gav upp då han inte trivdes med amningen utan vart väldigt sur över att maten inte kom utan problem. ( kunde inte heller här pumpa ur mycket utan totalt mäng jag fick ut dag 9 var 45 ml på ett dygn..)
    Så även han har varit flaskmatad.
    Känn dig absolut inte dum för att du ger ersättning.Mår din dotter bra vilket hon gör när ho n få mat. ( spelar ingen roll hur man ordnar maten) så mår du mycket bättre. Och då blir du en bättre/mer harmonisk mamma .
    Ger tips om att gå in på www.nappflaskan.com för att läsa mer om flaskmatning..

Ha det så bra

Anna
    Michaela 991219
    Erik 040102

• Tullan

Jag helammade Jonathan fram tills han var 3 månader.
    Sedan började jag med flaska. anledningen till att jag slutade amma var inte att mjölken tog slut, utan att han var aldrig riktigt nöjd!
    Han kunde ligga och amma i en timme och sedan skrek han bara en liten stund efteråt, då ville han ha mera mat!

Det blev verkligen en "ny" bebis efter att vi började med bara flaska! Hade jag vetat att det inte var så mycket näring i min mjölk, så hade jag slutata tidigare, men efterom han gick upp som han skulle så tänkte jag inte på det...mer än att det har varit en väldigt skrikig bebis...men det är ju inte så konstigt, han har väl antagligen inte varit helt mätt!

Soliga hälsningar Jonathans mamma

• JessieZ

Tösen min fick ersättning redan på BB tillsammans med urpumpad bröstmjölk...har aldrig ammat.

JessieZ

• cockey

Hej! Du äe inte alls ensam om det kolla in tråden "för oss som ger ersättning"! Många bra tips och goda råd eller bara för att lufta lite tankar! Kram carina och Marcus.

Svar på tråden Mjölkersättning