Inlägg från: Anonym (Jomenvisst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jomenvisst)

gratis bröstlyft?

Anonym (pos) skrev 2010-04-19 10:36:09 följande:
    Man behöver inte tejpa brösten om man köper en bra BH. Om jag försöker banka bort mina celluliter, vilket är ett onormalt beteende, ska jag då få gratis borttagning av dem?
    Anonym (suck) skrev 2010-04-19 06:18:47 följande:
    Igen då, ska människor acceptera sig som de är så ska fan inte barnlöshet bekostas av mina skattepengar heller. Fixa lite självkänsla och inse att att det går att leva utan barn, sök psykologhjälp annars. All onödig vård ska bort, jag hade inga problem att få barn, varför ska jag finasiera andras. Hoppas någon ser hur dumt resonemanget är...
    Just barnlöshet i vissa åldrar bekostas av landstinget, så har våra politiker bestämt. Skönhetsfel inom normala gränser får man bekosta själv, vilket bör vara en självklarhet. Annars lär vi få betala 80% i skatt, på grund av människors avsaknad av självkänsla.
    Jo, skönhetsfel som också ger fysiska besvär bekostas visst av landstinget. Det har våra politiker också bestämt...
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 07:43:01 följande:
    Hur vore det om du läste? Anonym pos skrev:: "Skönhetsfel inom normala gränser får man bekosta själv, vilket bör vara en självklarhet." TS har t ex inga fysiska besvär.

Hur vore det om du läste? Jag skrev att "skönhetsfel som också ger fysiska besvär bekostas"

Exem är väl ett fysiskt besvär? Jag vet ju inte hur grava exem TS har, så jag kan inte bedöma hennes situation.
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 11:37:10 följande:
    Inte vilka fysiska problem som helst. Om alla kvinnor med hängtuttar skulle få gratis bröstlyft och andra skönhetsoperationer skulle Sverige gå back eller vi skulle få betala skyhöga skatter. Eksem får TS kanske om hon låter tuttarna hänga. Om hon nu har fått några eksem, hon skriver" jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Som skrivits tidigare i tråden så hjälper en bra BH att lyfta brösten, vips inga eksem längre, och inga tejpningar. Sådant ska verkligen inte betalas av landstinget.

Min mamma fick sina bröst borttagna på 70-talet utan kostnad för att de var stora och hon fick ryggproblem.
    Nu vet ju varken du eller jag hur TS bröst ser ut och hur stora problem hon har, så vi kan ju inte bedöma huruvida hon behöver tejpa eller inte...
    Hon kanske visst får exem trots att hon använder ordentlig BH. Jag har själv ganska stora bröst (80G) och får trots att jag köper BH på specialbutik lite hud mot hud där det skulle kunna bildas svamp eller exem.

Man kan ju få bröstlyft beviljat pga psykiska anledningar också. Alltså måste man inte ha stora fysiska problem.
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 11:57:52 följande:
    TS skriver: " jag får tejpa upp dom för att inte få eksem." Antingen har hon låtit dem hänga och fått eksem, ellerså tejpar hon för att inte få eksem". Det finns läkemedel mot eksem och svamp ifall man vill låta tuttarna hänga.

Psykiska problem? Då borde man få tid hos en psykiater. Ja, lyckas man spela teater riktigt bra kan man få det mesta, tråkigt nog.
    Nu var det ju inte en åsikt vi diskuterade utan fakta. Du tyckte att jag hade fel när jag skrev att skönhetsfel i vissa fall bekostas av landstinget. Men fakta är ju att det görs.
  • Anonym (Jomenvisst)
    Mirva skrev 2010-06-10 15:14:46 följande:
    Men snälla LÄS! Jag har aldrig skrivit att vissa skönhetsfel inte bekostas av landstinget.
    Anonym skrev 2010-06-10 12:15:48 följande:
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
    Eftersom jag betalar skatt är det förstås även mina pengar också. Som tur är så är landstinget restriktiva med sådant.
    Nej, men du hakade upp dig såpass på mitt inlägg om att man kunde få det betalt...
Svar på tråden gratis bröstlyft?