gratis bröstlyft?
Undrar också.
Undrar också.
Jag har ont i huvudet nästan jämt. Tror verkligen att det är på grund av att mina bröst är så stora och tunga. Har fått hjälp av en bh-specialtist att välja rätt bh men det hjälper ändå inte. Ska man bara få skylla sig själv då att man skaffade barn så att bröstan blev så här? Får man verkligen inte hjälp av samhället?
Beställ tid hos en läkare och berätta om dina problem! Så får du se vad dom gör för bedömning
Nä, det hoppas jag verkligen inte man får. Varför skulle skattepengarna gå för att du inte trivs med dina bröst. Arbeta upp din självkänsla och sluta belasta samhället.
Jag har psykiska besvär och ont i ryggen ibland pga. mina stora tunga hängiga bröst. Jag har 80-dubbel-D eller D, beror på vilket märke. Har fött 2 barn. Jag vill verkligen lyfta upp mina börst samt minska dom en storlek. Jag ringde VC en gång och hon sa att jag skulle boka en tid så dom fick titta eftersom jag hade besvär med rygg och psyke. Men tyvärr vågade jag aldrig boka nån tid... men måste ta tag i det! Jag hoppas kunna få remiss till plastiken på sjukhuset och få detta gjort "gratis". Man kan ju iaf. försöka. Jag HATAR verkligen mina bröst. Har jätte svårt att hitta bra BH och jag blir så arg och ledsen när jag provar BH i butikerna för jag har så mycket överflödig hud att dom väller över BH'n oftast. Kan bara ha en slags modell på BH.. mkt svårt att hitta i min storlek. SUCK säger jag bara!
Jag tror inte att man kan få ett bröstlyft för att man har komplex över sina bröst. Om så vore fallet så skulle väl alla kvinnor kunna få skönhetsoperationer betalda av landstinget?
Mycket små möjligheter. Det finns vissa möjligheter till offentligt finansierad kirurgi pga psykisk problematik vid utseendeavvikelser men vad du beskriver är ju inte en sådan avvikelse utan en helt normal, om än mindre kul, variant.
I den mån det är någon tröst, hängiga bröst med bristmärken har jag haft sedan tonåren, och jag var 35+ när jag fick första barnet. Jag hade F-kupa när jag var smalare, nu större. Själv har jag avstått från kirurgi då jag inte har sådana komplex eller medicinska problem att jag är beredd att utsätta mig för riskerna. Ett lyft utan förminskning har jag fått beskrivet som meningslöst då hänget snabbt kommer tillbaka så fort man går utan bh lite. Inget de slänger ut pengar på i offentlig sjukvård i alla fall. (Och ska jag ändå ha bh på hela tiden för att behålla resultatet kan de lika gärna hänga känns det som. ) Förminskning hindrar oftast framtida amning vilket jag inte ville riskera innan och nu med småbarn är jag inte beredd att ta de risker, om än ovanliga, en förminskning för med sig.
Eksem finns ingen anledning att ha däremot. Jag får det inte och har J-kupa hängande vid naveln utan bh. Varför tejpar du? Har du ingen bh?