• Anonym

gratis bröstlyft?

Undrar också.

• Anonym

Jag har ont i huvudet nästan jämt. Tror verkligen att det är på grund av att mina bröst är så stora och tunga. Har fått hjälp av en bh-specialtist att välja rätt bh men det hjälper ändå inte. Ska man bara få skylla sig själv då att man skaffade barn så att bröstan blev så här? Får man verkligen inte hjälp av samhället?

• Anonym

Beställ tid hos en läkare och berätta om dina problem! Så får du se vad dom gör för bedömning

• Anonym

Nä, det hoppas jag verkligen inte man får. Varför skulle skattepengarna gå för att du inte trivs med dina bröst. Arbeta upp din självkänsla och sluta belasta samhället.

• Anonym

Jag har psykiska besvär och ont i ryggen ibland pga. mina stora tunga hängiga bröst. Jag har 80-dubbel-D eller D, beror på vilket märke. Har fött 2 barn. Jag vill verkligen lyfta upp mina börst samt minska dom en storlek. Jag ringde VC en gång och hon sa att jag skulle boka en tid så dom fick titta eftersom jag hade besvär med rygg och psyke. Men tyvärr vågade jag aldrig boka nån tid... men måste ta tag i det! Jag hoppas kunna få remiss till plastiken på sjukhuset och få detta gjort "gratis". Man kan ju iaf. försöka. Jag HATAR verkligen mina bröst. Har jätte svårt att hitta bra BH och jag blir så arg och ledsen när jag provar BH i butikerna för jag har så mycket överflödig hud att dom väller över BH'n oftast. Kan bara ha en slags modell på BH.. mkt svårt att hitta i min storlek. SUCK säger jag bara!

• Anonym

Jag tror inte att man kan få ett bröstlyft för att man har komplex över sina bröst. Om så vore fallet så skulle väl alla kvinnor kunna få skönhetsoperationer betalda av landstinget?

Om man har ryggproblem eller liknande så är det ju inget att snacka om, men att man inte vill gå i bikini är ju något helt annat. Jag går inte heller i bikini, gillar inte mina lår. Är det ok att jag också får en gratis fettsugning?
    Anonym (suck) skrev 2010-04-18 19:25:50 följande:
    Jag tror att du kan få det beviljat, börja på VC så får du veta. Självkänsla är nog bra, tur att ni är så förbannat perfekta då? Då behöver vi inte hjälpa rökare(skyll sig självt), överviktiga (banta slöhög), ofrivilligt barnlösa (barn är inte allt, sök psykologhjälp) osv osv... Vården är väl till för alla, lyxproblem för dig, psykoligiskt superviktigt för en annan. Alla är inte lika eller fungerat på samma vis.
  • Anonym

Mycket små möjligheter. Det finns vissa möjligheter till offentligt finansierad kirurgi pga psykisk problematik vid utseendeavvikelser men vad du beskriver är ju inte en sådan avvikelse utan en helt normal, om än mindre kul, variant.

I den mån det är någon tröst, hängiga bröst med bristmärken har jag haft sedan tonåren, och jag var 35+ när jag fick första barnet. Jag hade F-kupa när jag var smalare, nu större. Själv har jag avstått från kirurgi då jag inte har sådana komplex eller medicinska problem att jag är beredd att utsätta mig för riskerna. Ett lyft utan förminskning har jag fått beskrivet som meningslöst då hänget snabbt kommer tillbaka så fort man går utan bh lite. Inget de slänger ut pengar på i offentlig sjukvård i alla fall. (Och ska jag ändå ha bh på hela tiden för att behålla resultatet kan de lika gärna hänga känns det som. ) Förminskning hindrar oftast framtida amning vilket jag inte ville riskera innan och nu med småbarn är jag inte beredd att ta de risker, om än ovanliga, en förminskning för med sig.

Eksem finns ingen anledning att ha däremot. Jag får det inte och har J-kupa hängande vid naveln utan bh. Varför tejpar du? Har du ingen bh?

• Anonym
    Anonym (pos) skrev 2010-04-18 10:15:56 följande:
    Gå någon kurs och arbeta upp din självkänsla! Det är helt naturligt att en kvinnas bröst hänger. Det finns bra bh-butiker i Stockholm där du kan hitta bra bh:ar för alla typer av bröst. Tycker absolut inte att mina pengar ska gå till bröstoperationer av estetiska skäl, de pengarna behövs på annat håll.
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
  • Anonym
    Mirva skrev 2010-06-10 15:14:46 följande:
    Men snälla LÄS! Jag har aldrig skrivit att vissa skönhetsfel inte bekostas av landstinget.
    Anonym skrev 2010-06-10 12:15:48 följande:
    Dina pengar? Hon är väl antagligen skattebetalare hon också, så då är det väl hennes pengar?
    Eftersom jag betalar skatt är det förstås även mina pengar också. Som tur är så är landstinget restriktiva med sådant.
    Ja, visst är det dina också, men lika väl ts's. tror knappast att du kommer märka av om hon får det betalat eller inte. Jag har fått många op. betalda, har du lidit av det?
Svar på tråden gratis bröstlyft?