Inlägg från: Anonym (dot) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dot)

gratis bröstlyft?

Anonym (jagdå) skrev 2010-04-19 06:45:08 följande:
    Jag har fött fyra barn och min mage hänger idag så jag har som ett veck... Nog skulle jag önska att landstinget ville bekosta det, men jag är då helt klar med att jag hellre ser att pengarna läggs där de behövs än på mig...

Jag lider enormt över det och vill inte ens visa mig naken för min man, jag skäms oerhört. Inga byxor, leggings etc sitter snyggt och inte en korsett i världen kan få vecket att försvinna...

Så skulle mitt landsting bekosta en bröstoperation så vill jag då kräva att de betalar min buk.
    men gör det då? jag förstår inte argumentet. det är väl bara att gå till läkaren och se om du kan få buken fixad. precis som ts kan gå till läkaren och få sin byst bedömd.
  • Anonym (dot)
    lollisen skrev 2010-06-10 18:27:15 följande:
    Förstår inte ens varför människor blir så arga om att någon annan vill ha hjälp från landstinget med att må bättre?

OM landstinget beviljar TS ett lyft eller whatever, så är det ju för att hon har RÄTT till det enligt kriterierna! Inte för att hon pratar bra eller annat.

Har man rätt till hjälp så har man. Så är det bara.

Så varför retar ni upp er?
    precis!

bara för att man vill betyder inte det att man får. det är extremt svårt att få sådana operationer beviljade, det är nog ganska garanterat att de som får sin operation betald faktiskt förtjänar/behöver den. det är allas rätt att försöka få en operation beviljad, sen är det upp till läkarna att avgöra om man får det eller inte.

och ni som säger att ni också har hängtuttar och hängbuk och minsann inte tänker belasta skattebetalarna med era problem, uppenbarligen har ni inte så pass allvarliga problem att ni behöver operationen! man kan inte alltid utgå ifrån sin egen situation, alla tänker/tycker/mår inte lika som man själv gör.
Svar på tråden gratis bröstlyft?