alkohol i maten?
Vad sugen jag blev på en god köttbit med rödvinssås, någon som har ett bra recept?
Vad sugen jag blev på en god köttbit med rödvinssås, någon som har ett bra recept?
Jojjo:
Då har du med dina egna ord alldeles nyss bevisat att du tar bara in det du själv vill höra och inte är öppen för att du kanske överdriver det hela lite.....
Jojjo, jag syftade till det du sa om tv4 såklart.
I många andra länder säger dom att ett glas vin om dagen inte ska vara skadligt för barnet, det är deras norm.
Dom barnen klarar sig lika bra dom också, på irland "rekomenderar " dom ett litet glas med guiness om dagen då det innehåller massor av järn.
Sen håller vi på och bråkar om en liten kaka, det låter lite fånigt.
Bäst att tillägga att jag dricker inget när jag är gravid, vill inte ta chansen plus att jag tål inte smaken.
Vill inte att jojjo ska missuppfatta det också.
På vikingatiden drack väl även kvinnorna öl, eller vad man kallade det då?
Då var det ju vanligt till frukost!
Jojjo
Lycka till med att bevisa det!
Kvinnor drack visst men inte på samma sätt att det blivit dokumenterat.
Under 1800talet påstår du att prostituerade och andra fattiga kvinnor inte drack?
Bondkvinnor kanske höll sig nyktra men många kvinnor faller utanför historien.
Det är väl bara att tänka på hur människor är, dricker dom idag så drack dom även då, det fanns, där så varför inte. Speciellt om man tänker på att på den tiden visste dom inte om några hälsorisker det var bara en dryck som allt annat.
doktor C, det är t.o.m ett glas om dan!
7 units a week, då en unit är ett normalt vinglas.
Doriath, det tror jag inte nån här skulle göra, hoppas inte det i alla fall. Poängen med det var att kunde dom dricka då, så behöver ingen här känna sig skyldig om dom har lite vin i maten nån gång då och då (rödvinssås eller så).
I drink kanske i veckan, men med vin var det 7 units i veckan, det var ett år sen jag läste det så reglerna kanske ändrats, hoppas det!