• PamPam

alkohol i maten?

Du milda matilda ... de mängder alkohol som finns i kakor osv är ju så små, att det inte kan vara farligt. Eller tja, brukar ni dränka kakor i alkohol? Plus att visst försvinner alkohol vid uppkokning, man kanske inte kan bevisa att det blir 0,0 % men visst försvinner den alltefter man kokar...

• PamPam

Ja, ja ... det är ju klart att de inte kan gå ut med att säga att det är 0,0 % efter x minuter och y grader ... plötsligt är det någon som stämmer dem för fel information.

Att endel inte vill dricka alkohol under graviditeten kan jag ännu förstå, men att någon faktiskt oroar sig över hur mycket alkohol det finns i en kakbit går utöver min förståelse...

• PamPam

Är det inte här som man borde börja använda sitt sunda förnuft...?

• PamPam

Joijio ... klarar av och klarar av ... det är bara så irriterande! Men ja, du har rätt, kan ju faktiskt hända att jag får i mig 0,001 promille alkohol om jag äter en kakbit ... men det här som jag använder (enligt min mening) sunt förnuft, som säger att det inte har någon betydelse.

• PamPam

Jag blir nästan stum av sådana här kommentarer!

"PamPam --- Men hur vet du att det inte är mer kvar? Är det lönt att chansa när det finns källor som säger att man ska undvika det?"

För det första kan jag räkna, så om det ingår några matskedar alkohol i en kaka, så blir det faktiskt inte så speciellt mycket på en kakbit. För det andra är det bevisat att alkohol försvinner vid 78 grader (även om man inte kan bevisa att det går ner till noll efter x antal minuter). Lägg ihop dessa två, använd lite sunt förnuft, så ska du se att det inte är farligt för babyn. Jessus, det är ju farligare att sätta sig i en bil!

Att dra in tobak i diskussionen är total irrelevant.

• PamPam

Tja, jag undrar vem som ens skulle sätta resurser (pengar, tid) på att reda ut hur mycket alkohol det finns i en kakbit (försvinnande lite)..

• PamPam

Ja, ja, ... jag tror det är bäst att jag drar mig ur denna diskussion innan jag börjar säga olämpliga saker.

Nu ska jag gå hem, kanske smaska i mig lite alkoholdränkt kaka! MUMS!

• PamPam

Jag vet Filippinan. Om du bodde här i knutarna skulle jag säkert redan ha föreslagit att vi går och tar ett litet glas vin, efter en så hård och stressande diskussion!

Svar på tråden alkohol i maten?