Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Pimpinellan skrev 2010-04-18 18:58:36 följande:
    Och såna ska få hjälp att skaffa barn.
    Ja, varför skulle de inte få det?
    INGEN kommer nånsin få mig att tro att man föds i "fel" kropp. Rent skitsnack!
    Nej, det behöver du inte tro heller. Men det är vad jag har förstått är det så personen känner, tycker du att du har rätt att säga att det inte ligger till så?
    Skulle naturen gå emot sig själv-aldrig.
    Vad menar du med att naturen inte går emot sig själv? Det finns inget att gå emot här, det är en kvinna som vill bli man, innan dess så vill hon ha barn.
    Kollar man såna här personers bakgrund finns alltid tragik bakåt som utlöst denna abnormitet.
    Vilka belägg har du för det? Vilken sorts tragik är det som utlöst det du kallar "abnormitet"?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:43:53 följande:
    Men tough tomatoes då. Det är ju så biologi fungerar. Män föder inte barn. Varför inte adoptera ett barn som är i behov av ett kärleksfullt hem om barnlängtan är så stark? Det där är ju något man måste vara införstådd i när man gör ett könsbyte kan man tycka.
    Ja, det är så biologi fungerar. Hon (Thomas) har de biologiska förutsättningarna för det och han (Thomas) vill skaffa barn, det går att göra på ett säkert sätt för fostret så vad är problemet?

Är det bestämt att man måste känna sig som en kvinna och ha fysiken för det för att skaffa barn?

Vem har bestämt att det ska vara så? Gud? Naturen? Människans sociala konventioner?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-04-18 19:47:24 följande:
    Ja, det är så biologi fungerar. Hon (Thomas*) har de biologiska förutsättningarna för det och han (Thomas*) vill skaffa barn, det går att göra på ett säkert sätt för fostret så vad är problemet? Är det bestämt att man måste känna sig som en kvinna och ha fysiken för det för att skaffa barn? Vem har bestämt att det ska vara så? Gud? Naturen? Människans sociala konventioner?
    *Scott ska det vara givetvis, jag blandade ihop namnen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:49:01 följande:
    Problemet uppstår nog i folks uppfattningar om rätt och fel, etik, moral.. yada yada.
    Vems moraliska uppfattningar handlar det om här? Spelar dina eller mina uppfattningar om vad som är rätt eller fel någon roll i det här fallet? Enligt vilken etik är det fel att göra det han gör?
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:49:01 följande:
    Jag svarar naturen.
    Vad har naturen med saken att göra?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    egenart skrev 2010-04-18 19:50:11 följande:
    Seriöst, vad snackar du om? Men jag ska lämna din lilla tråd.
    Gör inte det. Det finns andra som är intresserade av det du skriver.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 19:58:40 följande:
    Du frågade, jag svarade.
    Jag ville att du skulle utveckla lite. "Tycker" naturen att detta är fel eller handlar det egentligen bara om mänskliga uppfattningar om vad som är rätt eller fel?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:04:46 följande:
    Jag skulle säga att naturen styr upplägget, och givetvis kan man inte ignorera mänskliga uppfattningar dvs hur ska det vara.
    Naturen styr ingenting, den säger inte åt oss hur vi ska göra eller vad vi ska tycka är rätt och fel. Men vems uppfattningar är det som ska styra? Vem är det som ska säga hur det ska vara?
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:04:46 följande:
    Rent krasst förstår jag "er" åsikt, personen har reproduktionsorganen så visst föd barn. Men å andra sidan, hur ska h*n bli gravid?
    Ja, hur brukar det gå till?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kya skrev 2010-04-18 20:07:25 följande:
    jag förstår din tanke, men samtidigt är ju tanken den att oftast krävs det en hona och en hane för att kunna fortplanta sig, och honan bär på fostret/fostren. det är själva grundtanken. jag förstår egentligen inte aversionen mot de här människorna, för så länge de har de kvinnliga fortplantningsorganen kvar, är de i grund och botten fortfarande kvinnor.
    Nej, det är inte alls "grundtanken", det är inte ens sant att honan bär barnen överallt i naturen. Han har de biologiska förutsättningarna men väljer att se ut som och bete sig som en man (vad det betyder kan diskuteras) men det är ingen skillnad på den biologiska funktionen, uppenbarligen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:10:18 följande:
    Jag har svarat dig redan. Mänskliga uppfattningar, som är ditt eget ordval. Jo naturen styr det här med skapandet av barn.
    Men vems uppfattning är det som ska råda? För om min uppfattning får råda är det ju rätt, om någon annans uppfattning får råda så är det fel, vem har rätt?
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:10:18 följande:
    Jo naturen styr det här med skapandet av barn.
    Då har ju naturen styrt det så att han ska kunna få barn. Då faller resonemanget att det är mot naturen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kya skrev 2010-04-18 20:14:07 följande:
    det är ju uppenbarligen grundtanken, eftersom de flesta djuren har två kön. hos vilka djur, förutom de tvåkönade, är det hannen som bär barnen?
    Det jag menade är att det inte finns en tanke bakom, jag var nog lite otydlig där.
    Kya skrev 2010-04-18 20:14:07 följande:
     hos vilka djur, förutom de tvåkönade, är det hannen som bär barnen?
    Sjöhästen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:17:06 följande:
    Det finns inget svar på det, som du själv säkert vet. Världen är inte svart och vit, alla möjliga uppfattningar cirkulerar. Det är inte bara EN som gäller.
    Precis, det var dit jag ville komma. Är det då inte rimligt att de som utsätts för konsekvenserna får bestämma vad som är rätt? För att de skaffar barn påverkar ingen annan än de själva. Ja vissa moralkärringar får väl hjärtinfarkt men de struntar jag i sedvanlig ordning i.
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:17:06 följande:
    Nej jag tror inte det. Jag fick inte bilden klar för mig men det handlar inte om man och kvinna har sex- barn blir naturligt eller ej utan det handlar om att stoppa in rent krasst en graviditet i organen. Personen har alltså styrt det själv. Och nej, det är inte samma sak som att en mentalt frisk människa tar hjälp av läkare för att IVF.
    Det är isåfall ingen större skillnad mot en surrogatmamma. Jag vet inte riktigt hur det ser ut och ärligt talat vill jag inte veta heller men det är knappast ett problem som inte går att lösa.

Att du pratar om mentalt friska människor som motpol här får mig att {#lang_emotions_throwup}.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kya skrev 2010-04-18 20:19:39 följande:
    sjöhästen är väl ändå tvåkönad? Eller snarare, byter kön när det krävs?
    Det tror jag inte, det spelar hursomhelst ingen större roll det är hanen som bär avkomman.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Kya skrev 2010-04-18 20:24:19 följande:
    det spelar väl stor roll i det här resonemanget, speciellt eftersom den här honan har valt att bli en hane.
    Ja men om honan (sjöhästen) "väljer" att bli hane så är det fortfarande en hane och inte en tvåkönad. Jag är ganska säker på att sjöhästen inte är tvåkönad som exempelvis, huruvida den väljer kön vet jag inte.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:25:56 följande:
    Aj blev jag moralkärring helt plötsligt?
    Nej, det skrev jag inte. Det brukar däremot vara de som upprör sig mest över saker som denna (och homosexualitet och allt möjligt annat).

Om du ser dig som det så varsågod, jag tänker inte lägga dig i det facket.
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:25:56 följande:
    Ja jag är inte rädd att yttra mina opopulära åsikter i det här känsliga ämnet men detta till trots är åsikten jag har inte mer fel än din.
    Kanske inte. Kanske har du rätt, kanske har jag det. Vad din rätt att uttrycka dina åsikter har med saken att göra har jag svårt att förstå eftersom ingen har hävdat motsatsen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:35:31 följande:
    Ja jag tyckte väl att det kunde tåla att påpekas ;) Ni andra delar inte min uppfattning, det är helt totalt fine by me, men jag ogillar att min åsikts ska bespottas (rent allmänt) då den är minst lika berättigad som andra. Inga konstigheter. Folk blir oftast hiskeligt upprörda då de här ämnena är uppe på tapeten lite smått, personligen är jag bara intresserad av vad NI tycker.
    Det är väl ingen som har bespottat din åsikt? Kritiserad har den ju blivit i ett flertal inlägg men bespottad kan jag inte se att den har blivit.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-18 20:38:43 följande:
    Nej det har den inte. Det var inte det jag skrev heller. Låt oss återgå till sakfrågan, det som är så ledsamt är verkligen när diskussionen ska styras om och handla om petitesser.
    Så rent allmänt menade du i andra trådar? Isåfall är jag med och håller med om att vi ska återgå till ämnet.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mrs Charles skrev 2010-04-18 22:55:48 följande:
    Det är sjukt. Jag tycker inte man ska mixtra hur som helst med naturen, det är helt rubbat hur vi människor håller på. Men är det verkligen en man? Eller kvinna? Knäppt.
    Vad är det som mixtras med? Han var en kvinna, nu är han en man (eller ser sig som, ser ut som, vad man nu vill säga) som fortfarande har de organ som krävs för att bära och föda ett barn.

Det enda mixtrandet här handlar om hormoner och operationer.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mrs Charles skrev 2010-04-19 18:44:56 följande:
    Nej, jag skrev att skillnaden mellan man och kvinna sitter mestadels i de fysiska attributen.
    Långt ifrån alla, inklusive en stor del av den forskning som är gjord på området, håller med dig.

Dessutom ser jag gärna att du svara på min fråga om vad det är som "mixtras med".
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Tottelina skrev 2010-04-19 18:53:35 följande:
    Ingen säger att de inte kan ha samma längtan men det som ingår i the deal när man byter kön är att man inte längre har samma biologiska förutsättningar. Är man inte okej med detta är man kanske inte så säker på sitt val att "byta kön".
    Grundar du det på att du tror att det är så?

Jag har inte träffat många transsexuella men de jag har träffat och pratat mer än kortare stund med har alla varit helt säkra på sitt val, det är liksom inte det saken handlar om. Det handlar om att man vill ha biologiska barn, något som är en omöjlighet om man byter det fysiska könet, det går liksom inte.

Att säga att man kan adoptera är som att säga till ofrivilligt barnlösa att de lika gärna kan adoptera. Dessutom så har jag en känsla av att adoptionsmöjligheterna för ett par med en transexuell person i är nära eller lika med noll.
Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!