• Tottelina

Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!

Berätta vad ni anser om det här. Personligen tycker jag först och främst att artikeln lämnar mycket att önska i informationsväg.

Är det här okej av sjukvården, av oss människor?

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6494418.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!
  • jayne doe

Jag tycker att det är tragiskt att folk anser sig ha rätt att ha en åsikt. Live and let live ffs.

♥L♥
  • Tottelina
    jayne doe skrev 2010-04-18 14:24:33 följande:
    Jag tycker att det är tragiskt att folk anser sig ha rätt att ha en åsikt. Live and let live ffs.
    Åsikter är väl knappast fel?
  • ELMK

fast det är ju ingen "ursprungsman" så det är väl ok, det är ju trottsallt en kvinna från början, annat vore det om det var en "ursprungsman" som blev gravid, då har man nog gått för låmgt i att leka "gud"

Elias 090109, BF 100525
  • jayne doe
    Tottelina skrev 2010-04-18 14:25:09 följande:
    Åsikter är väl knappast fel?
    I sådana här fall så jo. Det blir alltid en massa oinsatt jäkla tyckande hit och dit och folk tror att dom har rätt att dömma någon annan. Inte ok.
    ♥L♥
  • meva

Fast detta är ju ingen nyhet, det var ju för inte så länge sen ett annat fall med en man som födde barn. Båda dessa män var ju tidigare kvinnor och har kvar sina äggstockar och livmödrar. Så helt ok tycker jag.

• så mycket bättre
    jayne doe skrev 2010-04-18 14:24:33 följande:
    När det gäller sånt här så håller jag med. Vadå OK? Vem är jag att ha en åsikt om ifalldet är okej eller inte?
  • Mornie Alantie

Om det vore en man även kroppsligt vore det ett medicinskt under som slog jungfrufödsel med hästlängder. Nu har "han" ju uppenbarligen en livmoder, så jag ser inte det unika. Folk med livmödrar föder barn hela tiden utan artiklar i aftonblaskor som följd.

Folk får kalla sig män eller kvinnor hur mycket de vill, det angår inte mig. De får även skaffa barn om de vill, det angår heller ingen annan. Dock kan jag tycka att mediekåtheten ibland går till överdrift.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Hallonmos

Om jag förstått det rätt så har han livmoder och sådant kvar men ingen mus? Lär bli snitt där annars kan det bli jobbigt.

Jag tycker det verkar lite modigt och coolt det där.

• lövet2

Inte OK. Väljer man att vara man i stället för kvinna, så får man baske mig finna sig i följderna!

Svar på tråden Vad tycker ni om detta? "Man" föder barn!