bortskämd 5-åring
Instämmer i "normal 5åring"-kören.
De vet vad de vill ha, och de vill ha det NU!
Jag håller med dig - jag hade oxå reagerat om sambon rest sig från sin mat för att serva sonen. Och hade inte jag funnits med i familjen hade han säkert gjort det, skilsmässoföräldrars dåliga samvete osv... men jag anser att ALLA har rätt till att få äta i lugn och ro, även vi vuxna. Man får gärna gå ifrån bordet när man ätit upp, men då håller man sig borta från köket sen, så att de som är kvar får äta ifred. Och man får finna sig i att roa sig på egen hand tills den som kan hjälpa en med vad man nu behöver hjälp med är klar.
Om du ska ta på dig uppfostringsprojekt i din nya livssituation rekommenderar jag att sikta in dig på din sambo snarare än hans son.
Förklara hur du ser situationen och vad du tycker vore ett bättre sätt att lösa saker på. Han kanske håller med men bara inte tänkt på det från det håll du sett tidigare.
Min 5åriga bonus blir en pest när han är trött och hungrig - jag stod senast i dag i valet och kvalet mellan att slänga ut honom genom fönstret eller att mata honom... (droppen var när han började tjuta för att han råkade få sylt på potatisen istället för bara på köttbullarna) Jag bestämde mig för att stänga av öronen och ägna mig åt att äta mig själv glad och snäll istället, för jag är inte så jävla trevlig heller när jag har lågt blodsocker...
Däremot har han lärt sig det där med att inte tjata om leksaker jämt. Istället tjatar han om att "vi ska inte köpa nåt idag. inte ska vi då?" och det är nästan lika störigt det, haha!