Vilja att bli fader som ung?
Jag har haft ett riktigt rövarliv sen jag var runt 15, gjort de mesta man ska och inte ska göra i tonåren.
Hade i hela mitt liv tänkt att jag aldrig vill ha barn men när jag fyllde 21 så förnedrades allt, helt plötsligt ville jag ha barn och vara gift har ingen aning vart det kom ifrån.
Men åkte ändå ut för att resa världen och leva livet. Utbildade mig till divemaster på en liten ö utanför bali i indonesien. Åkte till bali för att fixa med visum och träffade (min nuvarande fru där) vi hade några trevliga nätter tillsammans. Sen åkte jag tillbaka till ön för att fira nyår och jul med mina vänner. Men saknade henne för mycket så åkte tillbaka efter bara en vecka.
Sen tog det bara någon vecka till tills vi märkte att hon var gravid. Så nu är jag 22 år gammal gift och har en en månad gammal bäbis och har aldrig varit lyckligare.
Va jag kan säga och tänker är att ja visst 20-30 är säker jätte rolig att vara singel och festa på, men festa kan man ju ändå göra fast man har barn? Kanske inte varje helg och när man vill som om man skulle vara singel och barnlös. Men tänk på alla roliga saker du kan göra med ditt barn istället? Man är fortfarande i form att göra alla olika sorters extremsporter när barnen blir stora nog. Samt när barnet är 18 är jag 40 och och då är man fortfarande pigg och glad.
Själv tycker jag det bara är fördelar med att ha barn tidigt. Har väldigt många vänner strax över 40 som jag träffat som är ute och reser och dyker, surfar och gör allt möjligt samt även har barn. Men som nu är vuxna och är antingen med dem eller i hemlandet och jobbar och startar deras egna liv.